A BMW bejelentette, hogy új, saját fejlesztésű elektronikus vezérlőegységet (ECU) vezet be a jövőbeni elektromos autóiba, amelyet „Heart of Joy” néven mutattak be. Ez az ECU, amelyet a cég vezérigazgatója, Oliver Zipse már 2023-ban bemutatott, a BMW Neue Klasse elektromos autók kulcsfontosságú eleme lesz. Az eszköz a jármű különböző funkcióit kezeli, mint például a hajtáslánc, a kormányzás, a fékek és a töltés, és mindezt tízszer gyorsabban végzi, mint a piacon elérhető szabványos ECU-k. A BMW szerint ez a saját fejlesztésű vezérlőegység nemcsak gyorsabb, hanem olyan vezetési dinamikai funkciókat is integrál, mint a gyorsítás, a fékezés, a járműstabilizálás és a dinamikus kormányzás, valamint a töltéskezelés.
A Heart of Joy rendkívül alacsony késleltetéssel működik, ami lehetővé teszi, hogy a vezető gyorsabb és pontosabb reakciókat érzékeljen a jármű vezetése során. Az ECU képes regeneratív fékezéssel szinte azonnali fékerőt biztosítani, anélkül, hogy a súrlódásos fékeket használná, és minden egyes kereket külön-külön is képes fékezni a jobb tapadás érdekében. Emellett az integrált rendszernek köszönhetően az energia regenerációja körülbelül 25%-kal hatékonyabb, ami növeli a jármű hatótávolságát. A Heart of Joy mellett a jövőbeni BMW-k három további „szuperaggyal” is rendelkeznek, amelyek az automatizált vezetési funkciókat, az infotainment rendszert és az utasterület kényelmét kezelik.
A BMW Vision Driving Experience (VDX) tesztjárműben tesztelik az új technológiát, amely egy négy motoros, 13 269 lb-ft (18 000 Nm) nyomatékkal rendelkező autó, és több mint 2645 lb (1200 kg) leszorítóerőt képes generálni. Bár egy átlagos vezetőnek nem feltétlenül van szüksége ilyen mértékű nyomatékra, a BMW szerint, ha a vezérlőrendszer képes kezelni ezt a hatalmas teljesítményt, akkor a mindennapi vezetési igényeket is könnyedén kezelni fogja. A VDX-t 2025 áprilisában mutatják be az Auto Shanghai kiállításon, és a gyártásba kerülő új, „magasabb” modell valószínűleg az iX3 utódja lesz. A gyártás a magyarországi gyárban várhatóan még idén elkezdődik.
Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.
Forrás: https://newatlas.com/automotive/bmw-custom-ecu-neue-klasse/.
A kép forrása: https://unsplash.com/photos/1BWBiUUT-AA/download?ixid=M3w3MTY0MTd8MHwxfHNlYXJjaHwxfHxCTVd8ZW58MHx8fHwxNzQxNzIyMDkyfDA