Neural hírek logo

NASA közösségi média fiókok megszűnése és a tudományos kutatások jövője

A NASA jelentős változásokat vezet be a közösségi médiában: legalább 23 X-fiókot szüntet meg a tudományos programoknál. Az átalakítás célja a hatékonyabb kommunikáció, de sok kutató aggódik a kutatási eredmények elérhetősége miatt. A lépés Trump elnök tervezett költségvetési csökkentéseivel is összefügg, amelyek több űrprogramot is veszélyeztetnek. Közben a Nemzeti Óceán- és Légkörkutató Hivatal (NOAA) is hasonló kihívásokkal néz szembe, jelezve a nyilvános tudományos információk hozzáférésének változó helyzetét.
Google Hirdetés

A NASA jelentős változtatásokat eszközöl a közösségi médiában: legalább 23 X (korábban Twitter) fiókot szüntet meg a Tudományos Küldetési Igazgatóság (SMD) keretében, hogy „stratégiai okokból csökkentse” digitális lábnyomát. Ez a lépés Donald Trump elnök javasolt költségvetési csökkentései után következik, amelyek számos kutatási programot veszélyeztetnek. A NASA több mint 400 közösségimédia-fiókot üzemeltet, melyből 300 az SMD-hez tartozik – ez nyilvánvalóan túlzottnak tekinthető. Az ügynökség szerint a fiókok egyesítése (ami már 2018-ban elkezdődött) koherensebb kommunikációt és nagyobb hatékonyságot eredményez. Bár egyesek, mint például John Kraus űrfotós, üdvözlik a változtatást, mások, köztük Jonathan McDowell Harvard- csillagász, kritizálják, mert szerintük a közvetlen, egyedi hangvesztésével a kutatások kevésbé lesznek láthatóak a nagyközönség számára. A NASA hangsúlyozza, hogy a programok továbbra is elérhetők maradnak, de a tartalmukat áttelepítik nagyobb, tematikus vagy fő profilokba.

A megszüntetett vagy archivált fiókok közé olyan ikonikus küldetések tartoznak, mint a @MarsCuriosity (a Curiosity marsjáró), a @NASAVoyager (a Voyager-űrszondák), vagy akár a Nemzetközi Űrállomás kutatási programja (@ISS_Research). Ezek közül néhánynak több millió követője van, és bár a NASA biztosítja a közönséget, hogy a küldetések nem szűnnek meg, a költségvetési csökkenés komoly fenyegetést jelent. Trump 2026-os javaslata ugyanis közel 25%-kal csökkentené a NASA finanszírozását, ami a története egyik legnagyobb visszaesése lenne. A tudományos programokra fordított összegek 47%-os csökkenése például a Mars-mintavétel (MRS) küldetést is tönkretenné, de érintené az Orion űrhajót és az SLS hordozórakétát is. Az ISS Nemzeti Laboratóriumát működtető CASIS már most pénzügyi nehézségekkel küzd, és lemondott egy konferenciát.

A helyzet súlyosabbá válik, ha figyelembe vesszük, hogy a NASA munkavállalóinak egyharmada is távozhat a javaslat szerint – ez az 1960-as évek óta legkisebb létszámot jelentene. Casey Dreier, a Planetary Society szakértője szerint ez „kihalással egyenlő veszély”. Hasonló változások érik a NOAA-t is: a Climate.gov oldal május 31-én leépítette stábját, és várhatóan bezár. Mindez egy olyan időszakban történik, amikor a nyilvánosan elérhető tudományos információk kulcsfontosságúak – és egyre inkább veszélybe kerülnek.


Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.

Forrás: https://gizmodo.com/rip-to-these-nasa-x-accounts-as-u-s-science-falls-off-a-cliff-2000614508.

A képet History in HD készítette, mely az Unsplash-on található.

Hírdetés
Hírdetés

Neural hírek

Teo Jun Jie és Soh Ren Jie, a szingapúri Ah Jie Hokkien Mee ételkocsma tulajdonosai, napi 14 órát dolgoznak a friss tenger gyümölcseiből készült tésztájukért.
A NASA jelentős változásokat vezet be a közösségi médiában: legalább 23 X-fiókot szüntet meg a tudományos programoknál. Az átalakítás célja a hatékonyabb kommunikáció, de sok
A 28 Years Later véglete meglepetéssel fordítja fel a filmet. A közel két órás rettegés és fájdalom után a film egy magasenergiájú, váratlan akciójelenettel zárul,
A Formula-1 csapatok úgy őrzik titkaikat, mint egy nemzeti biztonsági ügyet. A motorsportban, ahol ezredmásodpercek választják el a bajnokokat a többiektől, a technológiai tudás elrejtése
Kaliane Bradley "Az Idő Minisztériuma" című regénye nagy sikert aratott a New Scientist Könyvklubjában. A sci-fi varázsa éppen a sokszínűségében rejlik, amit a legutóbbi két
A Manhattan kerületi ügyészség szerint Michael Collins, a CFA Institute volt marketingigazgatója, több millió dollárt sikkasztott el, amit luxuskiadásokra és exkluzív klubtagságokra költött. Az ügyészség
Google Hirdetés

Kertészet