Neural hírek logo

Pixar legrossobb bukása: Elio történelmi csúcsot döntött

Az "Elio" kritikai szempontból jól teljesített, de a Pixar történetének legsilányabb nyitóhétvégéjét produkálta. A film csupán 21 millió dollárt hozott az amerikai mozikban, miközben a várakozások 25-30 millió körül voltak. Hasonló kihívásokkal nézett szembe az "Elemental" is, ami később mégis sikeressé vált – vajon az "Elio"-nak is sikerülhet a fordulat? A Pixar újabb eredeti ötletei, mint a "Hoppers" és a "Gatto", most a biztosabb folytatások árnyékában küzdenek – a "Toy Story 5" és az "Incredibles 3" mellett. Az animációs iparágban egyre inkább a már ismert franchise-ok dominálnak, ahogy azt a "Hogyan neveld a sárkányod" remake vagy az "Inside Out 2" példája is mutatja. Az "Elio" sorsa most teszteli, hogy az eredeti történeteknek még van-e hely a moziban. A Disney gyenge marketingja és a streamingre való átállás hatása is közrejátszhatott az "Elio" bukásában. Bár a film mély érzelmi magja pozitív visszajelzéseket kapott, a reklámkampány inkább a homályos sci-fi hangulatot hangsúlyozta. Vajon a szóbeszéd, ahogy az "Elemental" esetében, megmentheti a filmet? A jövőben a Pixar vajon visszatér eredeti sztorijaihoz, vagy a biztosabb franchise-okra fog építeni?
Google Hirdetés

Az *Elio*, a Pixar legújabb filmje, bár jó kritikákat kapott, a mozikban eddig a stúdió történetének legsilányabb nyitóhetét produkálta. A Variety jelentése szerint a film mindössze 21 millió dollárt hozott az első hétvégén, miközben a várakozások 25-30 millió körül voltak. Nemzetközi szinten sem ment sokkal jobban, így a globális bevétel eddig csupán 35 millió dollár. A gyenge teljesítmény mögött több tényező is állhat: a Pixar még mindig érezheti a pandémia hatását, amikor több eredeti filmjét közvetlenül a streaming platformokra tették, valamint a Disney gyenge marketingkampánya is hozzájárulhatott a bukásához.

Azonban nem minden remény veszett: a *Elemental* példája mutatja, hogy a szóbeszéd még megmentheti a filmet. Az a film hasonlóan gyengén indult (29,6 millió dollár), de később a népszerűsége miatt 496 milliót ért el világszerte. Az *Elio* is hasonló utat járhat, ha sikerül meggyőznie a közönséget. Mindazonáltal a Pixar számára ez egy aggasztó jel, hiszen a legutóbbi sikerek (például az *Inside Out 2*) inkább a már ismert franchise-okra épültek, mint az eredeti ötletekre.

A jövőben a stúdió öt bejelentett filmjéből csak kettő (*Hoppers* és *Gatto*) lesz teljesen új koncepció, a többiek (*Toy Story 5*, *Incredibles 3*, *Coco 2*) pedig folytatások vagy remake-ek. Ez tükrözi az iparág szélesebb trendjét: a gyerekfilmek visszatérnek a mozikba, de a nézők inkább a biztonságos, ismert címek felé orientálódnak. Az *Elio* sorsa és a Pixar jövője így egyaránt bizonytalan – vajon a stúdió képes lesz újjászületni, vagy egyre inkább a franchise-ok árnyékába szorul?


Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.

Forrás: https://gizmodo.com/elio-pixar-box-office-animation-trends-disney-2000618950.

A képet Max Cortez készítette, mely az Unsplash-on található.

Hírdetés
Hírdetés

Neural hírek

Július 2-án kerül a Netflixre a rég várt The Old Guard 2, a 2020-as akcióhít folytatása, ahol Charlize Theron halhatatlan harcosként védi az emberiséget. Az
Az "Elio" kritikai szempontból jól teljesített, de a Pixar történetének legsilányabb nyitóhétvégéjét produkálta. A film csupán 21 millió dollárt hozott az amerikai mozikban, miközben a
Az Amerikai Egészségügyi Szövetség (AHCA) 2025 júniusi felmérése szerint a medicaid-támogatások csökkentése esetén a magyarországi ápolóotthonok 27%-a bezárásra kényszerülne. A felmérés 363 intézmény válaszait összegzi,
India visszatér az űrbe 41 év után: Shubhanshu Shukla indiai űrhajós a Nemzetközi Űrállomásra tart. Az Axiom-4 küldetésen Shukla lett a második indiai, aki az
80 évvel később találkozott egy holokauszt-túlélő az amerikai katonaival, aki felszabadította. Jack Moran és Andrew Roth Los Angelesben találkozott, ahol közös múltjuk történetét megosztották a
Új év, új Android verzió: a 16-os változat friss designnal, jobb testreszabhatósággal és fejlett biztonsági funkciókkal érkezik. A Google már június 10-én kiadja az Android
Google Hirdetés

Kertészet