Jake Panek, egy 20 éves filmművészeti hallgató, dühös lett, amikor a DePaul Egyetem bejelentett egy új, “AI forgatókönyvírást” tanító kurzust. Az e-mail, amely a hallgatókhoz került, hangsúlyozta, hogy a kurzus célja, hogy megvizsgálja “a mesterséges intelligencia gyorsan változó szerepét a forgatókönyvírás folyamatában” és segítse a diákokat abban, hogy felfedezzék, “hogyan támogathatja és fokozhatja az AI a kreativitást a film- és televíziós írásban.” Panek azonban nem értett egyet ezzel a megközelítéssel, és Instagramon osztotta meg felháborodását, kijelentve, hogy szégyelli, hogy a DePaul filmprogramjának része. Szerinte a kurzus létezése abszurd, és mindenkinek, aki részt vesz benne, újra kellene gondolnia a dolgot.
A DePaul Egyetem Filmművészeti Iskolája az ország egyik legjobb filmprogramjaként ismert, és gyakran úttörő szerepet játszik a legújabb technológiák bevezetésében. Matthew Quinn, aki az új AI forgatókönyvíró kurzust tanítja, elmondta, hogy az iskola vezetése aktívan támogatja az AI integrálását a tantervbe, különösen mivel a filmiskola a Számítástechnikai és Digitális Média Kar része. A kurzus lényege, hogy a hallgatók a ChatGPT-vel “együttműködve” dolgozzák ki a történeteket, kezdve a logline-ok generálásától a karakterfejlesztésig. Quinn hangsúlyozta, hogy a cél nem az AI vakon való elfogadása, hanem annak megértése, hogyan használható kreatív eszközként.
Más filmiskolák, például a Dél-Kaliforniai Egyetem (USC) és az UCLA is hasonló kezdeményezéseket indítottak, hogy feltárják az AI lehetőségeit a médiában és a narratívában. Holly Willis, az USC AI stúdiójának társigazgatója, bár kritikus a technológia iránt, ugyanakkor lelkesedik az AI által nyitott új narratív lehetőségekért. Azonban a hallgatók körében nagy a aggodalom – sokan attól tartanak, hogy az AI könnyű alkalmazása aláássa a hagyományos kreatív folyamatok értékét. Panek például úgy érzi, hogy az AI használata csalás, és nem segít a valódi művészi növekedésben. A vita jól tükrözi a szakma polarizáltságát: egyesek innovációs lehetőséget látnak az AI-ban, mások pedig veszélyt a kreativitás autentikus formáira.
Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.
Forrás: https://gizmodo.com/film-schools-are-embracing-ai-should-they-2000639311.
A képet Özgür Avşar készítette, mely az Unsplash-on található.