Az Epic Games bejelentette, hogy megegyezésre jutott a Samsunggal, miután tavaly kartelljogi kérdések miatt perelte be mind a szöuli techóriást, mind a Google-t. Ez a lépés valószínűleg fordulópontot jelenthet a Fortnite és más játékok rajongói számára. Bár az Epic nem tette közzé a megegyezés részleteit, az eredeti kereset arra összpontosított, hogy a Samsung megnehezítette alkalmazások telepítését készülékein, így az Epic játékainak (például a Fortnite-nak) a felhasználók általi telepítését is akadályozta. Az Epic korábban azt állította, hogy a Samsung Auto Blocker funkciója miatt 21 lépésből állt egy játék telepítése.
Az Epic Games alapítója és vezérigazgatója, Tim Sweeney az X platformon közzétett bejegyzésében azt írta: “A felek tárgyalásait követően visszavonjuk a pert a Samsung ellen. Hálásak vagyunk, hogy a Samsung kezelni fogja az Epic aggályait.” Bár a megegyezés feltételei nem kerültek nyilvánosságra, a játékipari szakértők szerint ez is az Epic folyamatban lévő jogi harcainak egy újabb győzelmét jelenti. Chris Hewish, a játékfejlesztőknek szolgáltató Xsolla vállalat stratégiai igazgatója szerint: “Ez a megegyezés és a fejlesztői jogok körüli lendület monumentális változást hoz a mobiljátékok monetizációjában, ami rég várt volt.”
A Fortnite rajongóinak és más Epic-játékok játszóinak ez azt jelenti, hogy az cég továbbra is harcol a korlátozások ellen, amelyeket az Apple és a Google alkalmazásboltjai róttak ki. Az Epic szerint ezek a szabályok versenyellenesek, mivel megakadályozzák, hogy a játékosok közvetlenül az Epic Games Store-ból tölthessék le a játékokat, így a Fortnite-ot vagy a Fall Guys-t. Az Apple és a Google viszont azzal érvel, hogy az ő platformjaik biztonságosabbak, és védik a felhasználókat a harmadik féltől származó biztonsági vagy adatvédelmi kockázatoktól.
Hewish, aki korábban az Activisionnál is dolgozott, úgy véli, hogy az alkalmazásboltok és a platformmenedzsment változása forradalmi átalakulást hoz a mobiljáték-piac számára, lehetővé téve a fejlesztők számára, hogy nyitottabb és igazságosabb környezetben dolgozhassanak. “Ha a játékosok közvetlenül a fejlesztők webáruházához juthatnak, az magasabb bevételt, erősebb vevői kapcsolatokat és kiszámíthatóbb monetizációs stratégiákat eredményezhet.”
Az FTC (Szövetségi Kereskedelemügyi Bizottság) nemrég meghosszabbította a határidőt a Fortnite-tal kapcsolatos 245 millió dolláros kártérítési keret igénylésére – az új határidő július 9. Az Epic perei az Apple és a Google ellen továbbra is tartanak.
Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.
A képet Filipe Nobre készítette, mely az Unsplash-on található.