A mesterséges intelligencia gyors térnyerése alapvetően átalakítja a pénzügyi szektor elvárásait, ami az üzleti iskolák kénytelenek felgyorsított tempóban alkalmazkodni ahhoz, hogy a jövő bankárai ne maradjanak le a technológiai fejlődésről. Ahol tegnap még a csalásveszély miatt óvtak az AI használatától, ma már azzal fenyegetnek, aki nem sajátítja el, hogy elavult lesz. Az automatizálás egyre több rutinfeladatot, mint a modellek építését vagy prezentációk készítését, átvesz, így az oktatás fókusza a kritikai gondolkodásra, az etikai döntéshozatalra és az AI által generált eredmények értelmezésére helyeződik. Az ország vezető intézményei, mint a Pennsylvaniai Egyetem Wharton iskolája vagy a Vanderbilt Egyetem, új szakirányokat, kurzusokat és akár teljes kollégiumokat hoznak létre, hogy a diákok ne csak a hagyományos pénzügyi alapokon, hanem a technológia és az emberi ítélőképesség összhangján is elsajátítsák a szükséges készségeket.
A Wharton például egy teljesen új, AI-központú tantervet vezetett be, amely olyan kurzusokat foglal magában, mint az “Mesterséges intelligencia, üzlet és társadalom” vagy az “Alkalmazott gépi tanulás az üzletben”. Ezek a tantárgyak nem csupán a kvantitatív elemzésekre és a kódolásra koncentrálnak, hanem pszichológiai, etikai és vezetési szempontokat is bevonnak, előkészítve a hallgatókat arra, hogy értelmezzék az AI rendszerek kimeneteit, megkérdőjelezzék azok logikáját és az eredményeket stratégiai döntésekké alakítsák. Az iskola egy speciális alapot is létrehozott, hogy támogassa a tanárokat az anyagok modernizálásában. A változás sürgősségét egy anekdota is alátámasztja: amikor egy magánbefektetési cég vezetője olyan jelölteket kért, akik az üzleti stratégia és az adattudomány határán mozognak, a Wharton öt nevet ajánlott – mindegyiket másnap felvették.
A trend nem korlátozódik a csúcsintezményekre. A Vanderbilt Egyetem úgynevezett “College of Connected Computing” kollégiumot alapított, amely az AI, a számítástechnika és a robotika területére specializálódik, és szoros együttműködést folytat az üzleti iskolájával. Az Indiana University Kelley Üzleti Iskoláján pedig olyan új kurzusok kerülnek bevezetésre, mint a “Python a pénzügyben” és az “AI és üzlet”. A Wall Street felé készülő hallgatók képzését biztosító Training The Street cég is ingyenes online erőforrásokkal segíti az AI-alapú pénzügyi eszközök elsajátítását. A Goldman Sachs globális emberi erőforrás vezetője, Jacqueline Arthur hangsúlyozza, hogy bár a junior munkák sok része automatizálódik, a vállalat képezni kívánja a munkavállalókat, hogy értelmezni és felügyelni tudják az AI által végzett elemzéseket. A banki toborzók egyetért abban, hogy a jövő sikeres szakemberei azok lesznek, akik képesek az emberi belátást és a gépi teljesítményt együttműködésre kényszeríteni, biztosítva ezzel, hogy a technológia eszköz maradjon, és ne cél.
Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.
Forrás: https://www.businessinsider.com/ai-elite-business-schools-wharton-overhauling-curriculum-2025-11.
A képet Igor Omilaev készítette, mely az Unsplash-on található.