Nosztalgikus utazás a Torontói Nemzetközi Filmfesztivál utolsó napján: három különböző műfajú alkotás ragadott meg, melyek mindegyike egyedi hangvételével és témáival maradandó élményt nyújtott. Az idei fesztivál egyik legvártabb filmje, Mamoru Hosoda **Scarlet** című animációs alkotása a Hamlet-motívumokra épít, de fantáziavilágával és az „túlvilág” koncepciójával merőben új irányba viszi a klasszikus tragédiát. Bár a vizuális világ és a főhős, Scarlet (Mana Ashida) bosszúvágya lenyűgöző, a film végkifejlete sajnos ellentmond a sötét hangulatnak, és meglepetésszerűen optimista fordulattal zárul. A november 21-i japán mozibemutató után várható a nemzetközi forgalmazás.
A koreai **Project Y** heist-thriller két barátnő, Han So-hee és Jun Jong-seo karaktereit követi, akik megtakarításaik elvesztése után kénytelenek betörni egy készpénzrejtély nyomába. A film izgalmas fordulatokkal, kíméletlen feszültséggel és egy szadista főgonosszal (Kim Sung-cheol) dolgozik, ám a brutális kínzási jelenetek miatt nem ajánlott gyengébb idegzetűeknek. Bár a bevezetésből kiderül, hogy a történet viszonylag jól végződik, a párbeszédek és a karakterek hitelessége néhol ingadozik. Egyelőre nincs hivatalos tervezet szélesebb moziforgalmazásra.
Végül Joachim Trier **Sentimental Value** című drámája a családi traumák és a művészet gyógyító erejét járja körbe. Renate Reinsve és Inga Ibsdotter Lilleaas alakítása a testvérek kapcsolatát eleveníti meg, miközben édesapjuk, Gustav (Stellan Skarsgård) visszatérése felkavarja a múlt sebeit. A film nemcsak érzelmi mélységével, hanem a belső konfliktusok intelligens megfogalmazásával is kiemelkedik – legszembetűnőbb például az a jelenet, amikor Nora megkérdezi húgát: „Miért nem tönkre a gyerekkorunk?”. A november 7-i mozibemutatóval várhatóan széles körben elérhetővé válik ez a remekmű.
Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.
A képet edo cantona tulus készítette, mely az Unsplash-on található.