Neural hírek logo

A tanári képzés és olvasótáborok hatása a mozambiki írástudásra

Új tanulmány a Journal of Development Economics folyóiratban azt vizsgálja, hogy a tanárképzés és olvasótáborok segíthetnek-e az olvasási készségek javításában Mozambikban. A kutatás szerint az enyhe beavatkozások nem hoznak jelentős változást az alacsony részvétel miatt. Az eredmények rávilágítanak, hogy intenzívebb iskolai és közösségi programokra van szükség az olvasásértés javításához.
Google Hirdetés

A Szubszaharai Afrika régióban jelenleg is komoly oktatási válság uralkodik: az általános iskolai oktatásban részt vevő gyermekek 80-90 százaléka nem rendelkezik megfelelő olvasási készségekkel. Mozambikban a helyzet különösen aggasztó, a vidéki területeken a gyermekek mindössze 3 százaléka tudja magabiztosan elolvasni az évfolyamának megfelelő szövegeket. Az Illinois-i Egyetem kutatói egy, a Journal of Development Economics folyóiratban megjelent tanulmányban vizsgálták, hogy a tanárképzés és az iskolán kívüli olvasótáborok kombinációja javíthatja-e ezeket az eredményeket.

A kutatás keretében 160 általános iskolát véletlenszerűen három csoportba osztottak: az első csoport tanárai ötnapos, Unlock Literacy nevű képzésben vettek részt, a második csoport esetében ehhez járultak még a közösségi olvasótáborok is, míg a harmadik, kontrollcsoport nem kapott semmilyen támogatást. Az elemzés során kiderült, hogy a könnyű tanárképzés önmagában nem hozott jelentős javulást az olvasási teljesítményben. Ennek egyik oka a képzéseken való alacsony részvétel volt – a tanárok átlagosan csak két napot vettek ki a tervezett ötből.

Bár az olvasótáborok jobban működtek, és a leggyengébb teljesítményt mutató tanulóknál enyhe pozitív hatást mutattak, a kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy a könnyű beavatkozások nem elegendőek a jelentős áttöréshez. A tanulmány hangsúlyozza, hogy az olyan országokban, mint Mozambik, ahol az alapszintű írástudás rendkívül alacsony, intenzívebb iskolai és közösségi programokra van szükség a tartós eredmények eléréséhez.


Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.

Forrás: https://phys.org/news/2025-08-explores-teacher-affect-literacy-mozambique.html.

A képet Ismail Salad Osman Hajji dirir készítette, mely az Unsplash-on található.

Hírdetés
Hírdetés

Neural hírek

Az Amerikai Legfelsőbb Bíróság újabb kampányfinanszírozási törvényt vizsgál, amely a pártok és jelöltek közös kiadásait korlátozza. A konzervatív többségű bíróság döntése tovább lazíthatja a kampányköltség-korlátozásokat,
Rob Reiner világhírű rendező, de családjában nem csak örömök voltak. Fia, Nick kemény küzdelmet vívott a drogfüggőséggel, ami végül egy közös film, a "Being Charlie"
A mai 9to5Toys Lunch Break újra elérhetővé teszi az AirPods Pro 3 rekordolcson történő visszatérését, miközben kiemeli az ANC-vel rendelkező AirPods 4 újraélesztését is, mindössze
Az amerikai ügyészek anarchista újságok és pamfletek birtoklását bűncselekményként kezelik egy új vádiratban, amely egy július 4-ei texasi tüntetés kapcsán készült. Daniel Sanchez művészt, aki
A mai Cloudflare-összeomlás riadót fújt: egyre több kritikus szolgáltatás függ pár óriáscégtől. A hálózat eredetileg decentralizált volt, ma viszont egyre kevesebb ponton múlik az egész
Warren Buffett 95 évesen visszavonul, és ezzel korszakat zár le a Berkshire Hathaway élén. A vállalat vezetésében évtizedek óta a legnagyobb változások következnek, amelyek egy
Google Hirdetés

Kertészet