Neural hírek logo

A tanári képzés és olvasótáborok hatása a mozambiki írástudásra

Új tanulmány a Journal of Development Economics folyóiratban azt vizsgálja, hogy a tanárképzés és olvasótáborok segíthetnek-e az olvasási készségek javításában Mozambikban. A kutatás szerint az enyhe beavatkozások nem hoznak jelentős változást az alacsony részvétel miatt. Az eredmények rávilágítanak, hogy intenzívebb iskolai és közösségi programokra van szükség az olvasásértés javításához.
Google Hirdetés

A Szubszaharai Afrika régióban jelenleg is komoly oktatási válság uralkodik: az általános iskolai oktatásban részt vevő gyermekek 80-90 százaléka nem rendelkezik megfelelő olvasási készségekkel. Mozambikban a helyzet különösen aggasztó, a vidéki területeken a gyermekek mindössze 3 százaléka tudja magabiztosan elolvasni az évfolyamának megfelelő szövegeket. Az Illinois-i Egyetem kutatói egy, a Journal of Development Economics folyóiratban megjelent tanulmányban vizsgálták, hogy a tanárképzés és az iskolán kívüli olvasótáborok kombinációja javíthatja-e ezeket az eredményeket.

A kutatás keretében 160 általános iskolát véletlenszerűen három csoportba osztottak: az első csoport tanárai ötnapos, Unlock Literacy nevű képzésben vettek részt, a második csoport esetében ehhez járultak még a közösségi olvasótáborok is, míg a harmadik, kontrollcsoport nem kapott semmilyen támogatást. Az elemzés során kiderült, hogy a könnyű tanárképzés önmagában nem hozott jelentős javulást az olvasási teljesítményben. Ennek egyik oka a képzéseken való alacsony részvétel volt – a tanárok átlagosan csak két napot vettek ki a tervezett ötből.

Bár az olvasótáborok jobban működtek, és a leggyengébb teljesítményt mutató tanulóknál enyhe pozitív hatást mutattak, a kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy a könnyű beavatkozások nem elegendőek a jelentős áttöréshez. A tanulmány hangsúlyozza, hogy az olyan országokban, mint Mozambik, ahol az alapszintű írástudás rendkívül alacsony, intenzívebb iskolai és közösségi programokra van szükség a tartós eredmények eléréséhez.


Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.

Forrás: https://phys.org/news/2025-08-explores-teacher-affect-literacy-mozambique.html.

A képet Ismail Salad Osman Hajji dirir készítette, mely az Unsplash-on található.

Hírdetés
Hírdetés

Neural hírek

Guillermo del Toro, James Cameron és Edgar Wright – ezek csak néhányan azok közül a filmrendezők közül, akik még 2025 vége előtt nagy hatású, izgalmas
Új tanulmány a Journal of Development Economics folyóiratban azt vizsgálja, hogy a tanárképzés és olvasótáborok segíthetnek-e az olvasási készségek javításában Mozambikban. A kutatás szerint az
Aggodalmak merültek fel, hogy a világ egyik utolsó nagy filmgyártó vállalata, a Kodak hamarosan bezárhat. A félelmeket egy hétfői jogszabályi nyilatkozat gerjesztette, amelyben a cég
A növények és gombák agy nélkül bonyolult kereskedelmi hálózatot működtetnek a talajban. A mikorrhiza gombák foszfort és nitrogént cserélnek a növények cukraiért és zsírért. Kutatások
Bővebb információ a főzőolajok használatáról és a füstpont fontosságáról. Fedezd fel, melyik olaj a legjobb a sütéshez, sütéshez vagy salátához, hogy tökéletes ízélményt érj el
Kremlin minimalizálja a Zelenszkij-tárgyalásokat, Trump szerint Putyin talán nem akar megállapodni. Oroszország lefelé vizezi a kétoldalú csúcstalálkozó esélyeit, Trump elismeri, a konfliktus bonyolult. Ukrán tisztviselők
Google Hirdetés

Kertészet