Az Electronic Arts és a 2K Games háttérharcba kezdett az egyetemi kosárlabda-játékok piacáért, miután mindkét kiadó bejelentette, hogy folytatja a NCAA kosárlabda-videójáték fejlesztését. Bár az EA megnyerte a licensz-párbajt az NCAA márkanév jogaiért, a 2K alternatív utat választott: egyenként tárgyal az egyetemekkel, hogy közvetlenül velük kössön megállapodást. Ennek első gyümölcse a UCLA-val kötött hosszú távú partnerség, amely lehetővé teszi számukra, hogy a Bruins kosárlabda-csapatok szerepeljenek a jövőbeli projektjükben.
Az Electronic Arts erősen ellenzi ezt a megközelítést, mivel ők teljes körű exkluzivitást szeretnének elérni – hasonlóan a Madden sorozat NFL-licenszéhez – mind a férfi, mind a női egyetemi bajnokságokban. Források szerint, ha nem sikerül kizárólagos jogokat szerezniük, az EA még a játék teljes leállítását is fontolóra veheti. Sean O’Brien, az EA Sports alelnöke hangsúlyozta, hogy céljuk egy átfogó játék létrehozása, amely mind a 350 NCAA Division I egyetemet, a konferenciákat, a “March Madness” eseményt és a játékosok név-kép-hasonmás (NIL) kompenzációját is magába foglalja.
A 2K Games, bár veszített az NCAA licenszért folytatott általános párbajban, úgy döntött, hogy továbbmegy saját terveivel. Míg az EA kosárlabda-játéka (ami szintén évek óta piacon sincs) legkorábban 2028-ig nem várható, a 2K gyorsabban mozoghat: akár kiadhat egy önálló játékot, akár bővítőként integrálhatja a népszerű NBA 2K sorozatba. A verseny felfutott, hiszen az EA Sports College Football sikere is azt mutatja, hogy óriási a kereslet az egyetemi sportjátékok iránt – most azt kell kideríteni, melyik cég tudja előbb megfogni ezt az aranybányát.
Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.
Forrás: https://kotaku.com/ea-college-basketball-ncaa-2k-hoops-ucla-2000621071.
A képet GR Stocks készítette, mely az Unsplash-on található.
 
								 
															 
								 
								 
								 
								 
								 
								