Neural hírek logo

Árak összehasonlítása ritka a taxiappoknál

Új tanulmány szerint kevés Uber és Lyft felhasználó hasonlítja össze az árakat, pedig jelentős eltérések lehetnek. A kutatás szerint átlagosan 14% különbség van ugyanazon útra a két alkalmazás között, ami évente akár 300 millió dollár extra költséget jelenthet New Yorkban. Ennek ellenére az ügyfelek csak mintegy 16%-a néz rá mindkét appra, így kihasználatlan marad a verseny árnyékoló hatása.
Google Hirdetés

Egy új tanulmány szerint az Uber és Lyft ügyfelei közül kevesen hasonlítják össze a két alkalmazás árait, annak ellenére, hogy jelentős különbségek mutatkoznak. A Nemzeti Gazdasági Kutatóiroda részére készült és ebben a hónapban közzétett vizsgálat szerint ugyanarra az útra átlagosan 14%-os árkülönbség van a két közlekedési szolgáltató között. A kutatás New York városában, idén februárban összehasonlította az Uber és a Lyft viteldíjait. Bár egy-egy utazásnál ez csupán néhány dollárt jelent, összességében óriási összegekről van szó: a kutatók becslése szerint a New York-i ügyfelek évente mintegy 300 millió dollárral többet fizetnek azért, mert nem nézik meg mindkét app árát. A Comscore adataira támaszkodva a tanulmány arra jutott, hogy az USA-ban az utasok körülbelül 16%-a ellenőrzi mindkét alkalmazást, amikor fuvarra van szüksége.

A kutatók szerint az ár-összehasonlítás akadályai valójában előnyösek a közlekedési platformok számára. Michael Luca, a Johns Hopkins Egyetem professzora, aki a tanulmány egyik szerzője, hangsúlyozta, hogy bár elméletileg egy másik alkalmazás megnyitása és egy második árajánlat lekérése kevesebb mint egy percet venne igénybe, a valóságban sok felhasználó egyszerűen az alapértelmezett opciót használja, hasonlóan a keresőmotorokhoz. Emellett maguk az alkalmazások kialakítása és felhasználási feltételei is nehezíthetik az ár-összehasonlítást. Például az Uber nem engedélyezi harmadik fél számára, hogy API-ját ár-összehasonlító szolgáltatásokhoz használják, ami korlátot jelent. Luca szerint ezek az apró akadályok gyengítik a hatékony versenyt és a platformok javára fordítják a piaci többletet.

Az Uber és a Lyft képviselői a tanulmányt részlegesnek tartják, hangsúlyozva, hogy az árakat számos tényező befolyásolja, mint például a sofőrök kínálata, az ügyfelek kereslete, vagy a sofőr és az utas közötti távolság. Harry Hartfield, az Uber termékpolitikai vezetője szerint az, hogy két cég eltérő árat kínál, nem meglepő, hiszen így működik a versenypiaci rendszer. Sid Patil, a Lyft piaci ügyekért felelős alelnöke is hasonlóan érvelt, kiemelve, hogy az árkülönbségek valós piaci dinamikákat tükröznek, és az utasok sokat nyerhetnek azzal, ha megnézik a Lyft ajánlatait is. A kutatás egyértelműen kimutatta, hogy egyik szolgáltató sem állandóan drágább a másiknál, az árkülönbségek utazásonként változnak. Az eredmények rávilágítanak arra, hogy a felhasználói magatartás és a technológiai korlátok hogyan formálják a digitális piacok versenyét és árképzését.


Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.

Forrás: https://www.businessinsider.com/study-comparing-uber-lyft-prices-worth-it-few-check-apps-2025-11.

A képet Fikri Rasyid készítette, mely az Unsplash-on található.

Hírdetés
Hírdetés

Neural hírek

Az Amazonas Immersion Pavilion egy csendes válasz a természettől való elszakadásra, ahol a jelenlét, a hangulat és az ökológiai tisztelet áll a középpontban. A perui
A Louvre-múzeum január elsejétől 32 euróra emeli a nem európai látogatók belépőjét, hogy finanszírozhassa az épület felújítását. A koronázási ékszerek októberi lopása rávilágított az intézmény
Dr. Christine Hall orvos és gyógyszerész, aki a nyugati és koreai bőrápolási kultúra előnyeit ötvözi. A "glass skin" szakértő napi 13 lépéses rutinja kulcsa a
40 millió dolláros jackson hole-i ranch eladóban: a természet csendes zugában, a Snake River partján. A 21 hektáros birtok két házat, tündéklő patakokat és bőséges
Bizonylag visszaállt a SNAP, mégis rengeteg őslakos amerikai küzd az élelmiszer-bizonytalansággal. A kormányzati leállás idején bizonytalanná váltak a támogatások, ami különösen érzékenyen érintette az őslakos
Kínai parti őrségi hajók vízágyúkkal és blokkoló manőverekkel támadtak filippínó halászokat a vitatott Dél-kínai-tengeri sziget közelében, három sérült és két halászhajó károsodása mellett. A kínai
Google Hirdetés

Kertészet