Ha a lakásod a te templomod – az utolsó hely, ahol menekülhetsz a kint özönlő reklámtáblák, képernyőhirdetések, busz- és metróplakátok, valamint tv-reklámok elől –, tudnod kell, hogy a reklámok mongol hordája már az erődöd falain is dübörög. Samsung új okosotthon-stratégiája szerint a csúcskategóriás, kijelzős hűtőszekrényeibe is reklámokat ágyaznak. Bár egyes hirdetéseket el lehet utasítani, a teljes megszüntetésük egyetlen módja, ha leválasztod a készüléket az internetről.
Az Android Authority felfedezte, hogy a legújabb firmware-frissítés egy „pilot program” keretében reklámokat jelenít meg egyes felhasználók számára. Samsung nyilatkozata szerint a hirdetések a családi hubbal ellátott hűtőszekrények kijelzőin jelennek meg tétlenség esetén, de a felhasználók képesek elutasítani azokat. A tesztprogram szeptemberben indul, és több hónapig tart, a további terveket az eredmények alakulása befolyásolja. A képernyős hűtőszekrények ára legalább 1800 dollártól indul, de a cég más okoskészülékeit – például 1100 dolláros porszívóit vagy 2300 dolláros sütőit – szintén frissíthetik reklámok megjelenítésére.
Az okosotthon jövője elválaszthatatlanul összefonódik a reklámokkal. Az Amazon frissített Alexa+ demója mutatja, hogyan tölti be a bevásárlókosarat ételekről szóló párbeszéd alapján, ahol a „támogatott” pozíciót fizető termékek kapnak elsőbbséget. A Google a TCL-vel közösen televíziókba építi a Gemini mesterséges intelligenciát, a Samsung pedig a Vision AI Companionjával „személyre szabott ajánlásokat” kínál. Az LG példája pedig rávilágít, hogy a cégek mesterséges intelligenciával döntik el, mit egyél és milyen alapanyagokat vásárolj – miközben a reklámok egyre kiszámíthatatlanabb formákban jelennek meg. A cikk szeptember 18-án frissült Samsung nyilatkozatával.
Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.
Forrás: https://gizmodo.com/nobody-wanted-this-samsung-fridges-are-getting-ads-2000660869.
A képet Eleni Afiontzi készítette, mely az Unsplash-on található.