A kormány támogatja a Gatwick repülőtér második kifutópályájának építését, feltéve, hogy zajcsökkentő intézkedéseket vezetnek be. A közlekedési miniszter, Heidi Alexander kijelentette, hogy hajlandó jóváhagyni a bővítést, bár egyes parlamenti képviselők, helyi önkormányzatok és lakosok erősen ellenzik a terveket. A repülőtér a jelenleg csak taxiként vagy tartalékként használt északi kifutópályát szeretné működő kifutópályává alakítani, és azt a évtized végére üzembe helyezni. A miniszter támogatása azonban nem garantálja a bővítés megvalósulását, mivel ehhez még tervezési engedélyre is szükség van. Ha az engedélyt megadják, a munkák szinte azonnal megkezdődnének. A 2,2 milliárd fontos beruházást magánbefektetők finanszírozzák. A Gatwick-nek április 24-ig kell válaszolnia a zajcsökkentési és közösségi közlekedésre vonatkozó követelményekre, mielőtt októberben döntés születne a projekt végleges sorsáról.
A Gatwick repülőtér vezérigazgatója, Stewart Wingate szerint a kormány „egyértelmű utat mutatott a teljes jóváhagyás felé”, és a repülőtér teljes mértékben részt vesz a folyamatban. A közlekedési miniszter támogatása abban a kontextusban érkezik, hogy a kormány gazdasági növekedést és életszínvonal-emelést célzó intézkedéseket keres, miközben a pénzügyminiszter, Rachel Reeves is támogatta a Heathrow harmadik kifutópályáját. A Gatwick, amely Európa legforgalmasabb egykifutópályás reptere, több mint 40 millió utast szolgált ki tavaly. A bővítés főként a rövid távú úticélokra utazó turisták és üzleti utasok számára növelné a kapacitást, szemben a Heathrow hosszabb távú járatainak hangsúlyával. A repülőtér vezetői szerint a két kifutópálya használatával évente 50 000 további felszállást és leszállást lehetne biztosítani a 2030-as évek végére.
Azonban erős ellenállás is mutatkozik a bővítéssel szemben, különösen a klímavédelmi aktivisták részéről. Greenpeace UK politikai igazgatója, Douglas Parr szerint a bővítés nem fogja elősegíteni a gazdasági növekedést, hanem csak növeli a légszennyezést, a zajt és a klímakárosító kibocsátásokat. A New Economics Foundation közgazdásza, Alex Chapman is azt hangsúlyozta, hogy a bővítés nem hozna új munkahelyeket, hanem csak áthelyezné azokat az ország más részeiről. A Unite szakszervezet főtitkára, Sharon Graham ugyanakkor támogatja a második kifutópályát, de figyelmeztetett, hogy ehhez jól fizetett, szakszervezeti tagsággal rendelkező munkahelyek és megfelelő munkakörülmények szükségesek.
A helyi lakosok és aktivisták fő aggodalma a zaj, a közúti forgalom növekedése, a levegőminőség romlása és a klímaváltozás hatásai. Sally Pavey, a Communities Against Gatwick Noise Emissions (CAGNE) elnöke szerint nem lehet tovább figyelmen kívül hagyni a klímaváltozást, és helytelen lenne egy új „vödör és lapát” kifutópályát engedélyezni a lakosok és a gazdaság rovására. A csoport jogi lépéseket tervez, ha a bővítés végrehajtásra kerül. A Gatwick azt ígérte, hogy a zajszintet az alacsonyabb 2019-es szint alá csökkenti. Eközben az Egyesült Királyság független klímabizottsága (UKCCC) azt javasolta, hogy az ország klímacéljai érdekében a légiközlekedés által kibocsátott üvegházhatású gázok mennyiségét 2003-as szinthez képest 17%-kal kell csökkenteni. A szennyezés csökkentésére a fenntartható repülőüzemanyag (SAF) használata és a kibocsátott gázok elnyelése lehetne megoldás, de a nyersanyagok beszerzése kihívást jelenthet. A UKCCC szerint a legjobb megoldás a repülés iránti kereslet jelentős csökkentése lenne, amely jelenlegi előrejelzések szerint 2040-ig 53%-kal nőne, míg a cél 16% körül lenne.
Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.
Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/cqjdz9q170yo.
A kép forrása: https://unsplash.com/photos/-f8ssjFhD1k/download?ixid=M3w3MTY0MTd8MHwxfHNlYXJjaHwxfHxFeHBhbnNpb258ZW58MHx8fHwxNzQwODYyNDM5fDA
A Gatwick repülőtér vezérigazgatója, Stewart Wingate szerint a kormány „egyértelmű utat mutatott a teljes jóváhagyás felé”, és a repülőtér teljes mértékben részt vesz a folyamatban. A közlekedési miniszter támogatása abban a kontextusban érkezik, hogy a kormány gazdasági növekedést és életszínvonal-emelést célzó intézkedéseket keres, miközben a pénzügyminiszter, Rachel Reeves is támogatta a Heathrow harmadik kifutópályáját. A Gatwick, amely Európa legforgalmasabb egykifutópályás reptere, több mint 40 millió utast szolgált ki tavaly. A bővítés főként a rövid távú úticélokra utazó turisták és üzleti utasok számára növelné a kapacitást, szemben a Heathrow hosszabb távú járatainak hangsúlyával. A repülőtér vezetői szerint a két kifutópálya használatával évente 50 000 további felszállást és leszállást lehetne biztosítani a 2030-as évek végére.
Azonban erős ellenállás is mutatkozik a bővítéssel szemben, különösen a klímavédelmi aktivisták részéről. Greenpeace UK politikai igazgatója, Douglas Parr szerint a bővítés nem fogja elősegíteni a gazdasági növekedést, hanem csak növeli a légszennyezést, a zajt és a klímakárosító kibocsátásokat. A New Economics Foundation közgazdásza, Alex Chapman is azt hangsúlyozta, hogy a bővítés nem hozna új munkahelyeket, hanem csak áthelyezné azokat az ország más részeiről. A Unite szakszervezet főtitkára, Sharon Graham ugyanakkor támogatja a második kifutópályát, de figyelmeztetett, hogy ehhez jól fizetett, szakszervezeti tagsággal rendelkező munkahelyek és megfelelő munkakörülmények szükségesek.
A helyi lakosok és aktivisták fő aggodalma a zaj, a közúti forgalom növekedése, a levegőminőség romlása és a klímaváltozás hatásai. Sally Pavey, a Communities Against Gatwick Noise Emissions (CAGNE) elnöke szerint nem lehet tovább figyelmen kívül hagyni a klímaváltozást, és helytelen lenne egy új „vödör és lapát” kifutópályát engedélyezni a lakosok és a gazdaság rovására. A csoport jogi lépéseket tervez, ha a bővítés végrehajtásra kerül. A Gatwick azt ígérte, hogy a zajszintet az alacsonyabb 2019-es szint alá csökkenti. Eközben az Egyesült Királyság független klímabizottsága (UKCCC) azt javasolta, hogy az ország klímacéljai érdekében a légiközlekedés által kibocsátott üvegházhatású gázok mennyiségét 2003-as szinthez képest 17%-kal kell csökkenteni. A szennyezés csökkentésére a fenntartható repülőüzemanyag (SAF) használata és a kibocsátott gázok elnyelése lehetne megoldás, de a nyersanyagok beszerzése kihívást jelenthet. A UKCCC szerint a legjobb megoldás a repülés iránti kereslet jelentős csökkentése lenne, amely jelenlegi előrejelzések szerint 2040-ig 53%-kal nőne, míg a cél 16% körül lenne.
Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.
Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/cqjdz9q170yo.
A kép forrása: https://unsplash.com/photos/-f8ssjFhD1k/download?ixid=M3w3MTY0MTd8MHwxfHNlYXJjaHwxfHxFeHBhbnNpb258ZW58MHx8fHwxNzQwODYyNDM5fDA
Hírdetés