### Az áprilisban meglepően alacsony volt az új autók inflációja
Az áprilisban közzétett fogyasztói árindex (CPI) adatok meglepő eredményt hoztak az új autók árait illetően. A hónapról hónapra az árak stagnáltak, míg az előző évhez képest mindössze 0,3%-os növekedést mutattak. Ennek oka valószínűleg az volt, hogy a kereskedők és az autógyártók kihasználták a készleteiket, és a tarifák előtti vagy azoktól mentes járműveket értékesítették. Emiatt a készlet 70 napról 60 napra csökkent, ami jelentős változás egyetlen hónap alatt. Azonban a Kelley Blue Book (KBB) szerint az átlagos tranzakciós árak (ATP) 2,5%-kal emelkedtek, ami ellentmond a CPI adatoknak. A KBB magyarázata szerint a CPI egy későbbi mutató, míg ők valós idejű adatokkal dolgoznak, és ennek alapján az árak növekedési tendenciát mutatnak.
### A japán autógyártók súlyos veszteségekkel küzdenek
A tarifák és a devizaárfolyam-ingadozások komoly nyomást gyakorolnak a japán autógyártókra. A Honda például közel 60%-os profitcsökkenést jósol a jelenlegi pénzügyi évre, ami nagyjából 4 milliárd dolláros üzemi veszteséget jelent. Bár ebből 1 milliárd dollárt sikerül enyhíteniük, a maradék 3 milliárd még mindig súlyos csapást mér a cégre. Hasonló problémákkal küzd a Toyota is, ahol két hónap alatt 1,2 milliárd dolláros veszteség keletkezett. A Nissan még rosszabb helyzetben van: az elmúlt 12 hónapban az üzemi nyereségük majdnem 90%-kal esett vissza. A Nissan esetében emellett vezetési és termékstratégiai problémák is súlyosbítják a helyzetet. A japán autóipar számára kulcsfontosságú, hogy megoldják ezeket a kihívásokat, különösen, hogy az autógyártás az ország gazdaságának meghatározó ágazata.
Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.
Forrás: https://finance.yahoo.com/video/april-cpi-data-means-automaker-205145345.html.
A képet Sara Kurfeß készítette, mely az Unsplash-on található.