A Tesla vezetőségének elnöke, Robyn Denholm nemrégiben elárulta, hogy a vállalat ikonikus Cybercabjához – amely eredetileg teljesen önvezető kocsiként készült volna – szükség lehet egy hagyományos kormányra. Bár a Teslát a múlt évi bemutatón épp a kormánykerék hiánya jellemezte, jelezve a cég elkötelezettségét az autonóm technológia iránt, a szabályozási környezet komoly akadályokat gördít elé. Denholm hangsúlyozta, hogy ha a szabályozók megkövetelik, a Cybercab kaphat kormányt és pedálokat is, mivel a jelenlegi szövetségi biztonsági előírások mentesítés nélkül nem teszik lehetővé a kormány nélküli járművek forgalmazását.
A kormány nélküli autók engedélyezési folyamata jelentős kihívást jelent. Az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériuma ugyan igyekszik egyszerűsíteni a mentesítési eljárásokat, de egyelőre csak évi 2500 darab kormány nélküli jármű forgalmazását engedélyezné, ami komolyan korlátozná a Tesla terveit. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy a mentesítések számának emeléséhez Kongresszusi jóváhagyásra lenne szükség, ami jelenlegi politikai légkörben bizonytalan. Emellett a General Motors Cruise Origin projektjének bukása is példázza, milyen kockázattal jár a szabályozói engedélyek megszerzésére tett kísérlet.
A Tesla ambiciózus terveit nemcsak a szabályozási akadályok, hanem a vállalat vezetői közötti feszültségek is hátráltathatják. Elon Musk és a Közlekedési Minisztérium vezetője, Sean Duffy korábban együttműködő viszonya a SpaceX-szel kapcsolatos vita miatt megromlott, ami tovább nehezítheti a Cybercab gyors bevezetését. Mindezek ellenére a Tesla továbbra is az autonóm közlekedés jövőbeli szereplőjeként pozicionálja magát, de a kormánykerék kérdése egyértelműen azt mutatja, hogy az innováció és a szabályozás találkozásán kompromisszumokra lesz szükség.
Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.
Forrás: https://www.theverge.com/news/809056/tesla-cybercab-steering-wheel-denholm.
A képet Maxim készítette, mely az Unsplash-on található.