A Charles de Gaulle repülőtér 2G terminálja forradalmi változást hozott az utazók várótermi élményében. Míg maga a párizsi repülőtér gyakran zavaros navigációval és hosszú buszátkelésekkel szembesíti az utazókat, a 2G terminál váratlan művészi élményt kínál. A tervezők a funkcionalitást ötvözték a párizsi design örökséggel: terazzo padlók, freskók és egyedi világítás vezet fel az emeletre, ahol a 20. századi francia bútoripar remekei – köztük Osvaldo Borsani ikonikus foteljei – várják a látogatókat. Az 1300 négyzetméteres térben mindenki talál kényelmes ülőhelyet, akár feküdni vágyókat kiszolgáló ágyasok is rendelkezésre állnak.
A tér szíve egy Jean-Marie és Marthe Simonnet által készített monumentális fehér szobor, amely egy padot szimbolizál fákkal körülvéve. Üvegesztrichből készült boltív a párizsi műemlékeket idézi, a Luxembourg kert jellegzetes zöld fémszékeivel körülvett szökőkút pedig teljessé teszi a város ikonikus elemeinek emlékezetét. A térben elhelyezett tölgyfa asztalok sakk- és dámajátszótérrel is szolgálnak, míg a repülőgép-mintás textíliákkal borított bútorok és a reptéri kocsikból átalakított hulladékgyűjtők a részletekre odafigyelés igényét bizonyítják.
Ez a gondosan megtervezett környezet átalakítja a hagyományosan unalmas várakozási időt kulturális élménnyé. Az utasok nemcsak töltik eszközeiket a számos töltőállomáson, hanem a párizsi művészeti örökségbe is betekintést nyernek egészen a beszállásig. A Studio CHZON által tervezett tér bizonyítja, hogy a repülőterek is lehetnek inspiráló közterek, amelyek meghaladják a pusztán gyakorlati funkciókat és mélyebb kapcsolatot teremtenek a helyszínnel.
Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.
Forrás: https://www.core77.com/posts/135906/Design-Postcard-Paris-Charles-de-Gaulle-Terminal-2G.
A képet Blake Wisz készítette, mely az Unsplash-on található.