Kelly Reichardt, akit Amerika egyik legnagyobb, de legcsendesebb filmesének tartanak, legújabb filmje, a The Mastermind minden eddiginél hangosabb és legnagyobb költségvetésű alkotása. Bár a rendezőnő tudatosan próbált eltávolodni korábbi munkáitól – mint az First Cow, a Showing Up vagy a Wendy and Lucy –, a vágószobában rádöbbent, hogy végső soron ismét egy karakterdrámát készített, amely egy bűnügyi keretbe ágyazva egy férfi kudarcba fulladó életét vizsgálja. A film főszereplője, Josh O’Connor a Charmolira című műben egy életképtelen tolvajt, J.B. Mooney-t alakítja, aki egy műrablás során szerzett festményeket próbál megtartani, miközben személyisége szétesik. Reichardt hangsúlyozza, hogy a The Mastermind nem hagyományos rablásfilm, hanem egy „anti-heist” alkotás, amelyben a hangsúly a bűncselekmény utóhatásain és a főhős leépülésén van.
A forgatás során Reichardt számos kihívással nézett szembe, köztük a korlátozott költségvetéssel, az autós jelenetek lassú forgatásával és az éjszakai felvételekkel. A film egyik legnagyobb újítása a múzeum belső terének felépítése volt egy raktárépületben, ami lehetővé tette a rendező számára, hogy először teljes mértékben saját maga tervezze meg a jelenetek vizuális világát. A rendezőnő elmondta, hogy a harmadik felvonás megalkotása jelentette a legnagyobb kihívást, mivel a történet számos irányba eltérhetett volna, és csak közeli munkatársa, Jon Raymond segítségével sikerült megtalálnia a helyes hangvételt.
A The Mastermind cselekménye az 1970-es években játszódik, ami Reichardt szerint könnyebbé teszi a politikai és társadalmi környezet értelmezését, mint egy jelenkori történet esetében. A rendezőnő kiemelte, hogy nem szeretett volna nosztalgikus vagy romantizált képet alkotni a korszakról, hanem inkább egy olyan történetet mesélni, amely reflektál a rendszerek és az emberi kapcsolatok összetettségére. A film végül is egy olyan karakter útját követi nyomon, aki minden támaszt elveszíti, és szemtanúja lehetünk annak, ahogyan a nagyobb struktúrák és a közeli kapcsolatok is képtelenek megmenteni őt a bukástól.
Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.
Forrás: https://www.theverge.com/entertainment/801651/the-mastermind-kelly-reichardt-director-interview.
A képet Leslie Saunders készítette, mely az Unsplash-on található.
 
								 
															 
								 
								 
								 
								 
								