A Meta legfelsőbb technológiai vezetője, Andrew Bosworth részletezte, hogy a cég legújabb Ray-Ban modelljei miért nem tudnak integrálódni az Apple iMessage szolgáltatásával. Bosworth szerint az ok az Apple szigorúan zárt rendszere, amely nem biztosítja a szükséges API-hozzáférést a külső fejlesztők számára. Jelenleg a Meta okosszemüvegei kizárólag a vállalat saját üzenetküldő platformjaival, a Messengerrel és a WhatsApptal működnek együtt. Bosworth hangsúlyozta, hogy bár szívesen bővítenék a kompatibilitást, erre csak akkor kerülhet sor, ha az Apple megváltoztatja hozzáállását és nyitottabbá válik.
Az Apple “falloskert” megközelítése régóta kritikák célpontja, és nemcsak a kisebb fejlesztők, hanem a technológiai óriások számára is akadályt jelent. A probléma olyan mértékű, hogy az amerikai Igazságügyi Minisztérium és az európai szabályozók is vizsgálják a cég gyakorlatát. Az iMessage hiányát sok felhasználó a legnagyobb gátként éli meg az Apple ökoszisztémából való kilépés során, ami a versenytárs termékek elterjedését is nehezíti. Meta vezérigazgató, Mark Zuckerberg korábban nyíltan bírálta az Apple politikáját, kiemelve, hogy saját szolgáltatásaik fejlesztése gyakran az Apple korlátainak betartásával jár.
Az Apple érthető okokból óvja zárt rendszerét: a vállalat jelenleg saját okosszemüveg-, mesterséges intelligencia-eszköz és összecsukható telefon fejlesztésén dolgozik, így nincs érdeke abban, hogy versenytársai hozzáférjenek platformjához. Bosworth megjegyzései egy technikai hibákkal teli bemutatóhetet követően hangzottak el, ahol az új Ray-Ban modellek nem teljesítettek megfelelően élő demonstrációk során. A Meta vezetője azonban hangsúlyozta, hogy ezek bemutatóval kapcsolatos problémák voltak, nem a termékek minőségére utalnak.
Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.
A képet Mariia Shalabaieva készítette, mely az Unsplash-on található.