A kanadai élelmiszerboltok egyre inkább a helyi termékeket emelik ki címkékkel és reklámanyagokkal, miután egyre erősebbé válik az amerikai árukkal szembeni ellenérzés. A fogyasztók aktívan figyelik a termékek gyártási helyét, és egyre többen bojkottálják az USA-ból származó árukat. Ez a tendencia azután erősödött, hogy Donald Trump korábbi amerikai elnök ismételten tarifákat vezetett be kanadai exporttermékekre, például acélra és alumíniumra, miközben gyakran utalt arra, hogy Kanadát az USA 51. államaként szeretné látni. Ezek a lépések mély sértésként érték a kanadaiakat, akik nemzeti büszkeségükkel válaszoltak.
Az amerikai vállalkozások már érzik a bojkott hatásait. Egy New York-i fűszerkereskedelmet működtető vállalat vezetője elmondta, hogy hosszú évek óta tartó kanadai partnereik értesítették őket: politikai okokból felhagynak a vásárlással. A helyzet különösen kényelmetlen a kis termelőkkel együttműködő vállalkozások számára, hiszen a kereslet csökkenése közvetlenül érinti a mezőgazdasági ellátási láncot. Emellett a kanadai nagykereskedelmi láncok, például a Sobeys és a Metro, is aktívan keresnek alternatívákat az amerikai termékek helyett, és kiemelten reklámozzák a hazai eredetű árukat.
A gazdasági elemzők szerint ez a trend komoly kihívást jelenthet az amerikai mezőgazdasági szektor számára, különösen a szövetségi kiadások csökkentése miatt, ami korlátozhatja a gazdák támogatását. Az USA nemcsak Kanadával, hanem Kínával is kereskedelmi konfliktusban áll, ami tovább ronthatja a helyzetet. A kanadai bojkott és a kínai válaszvámok együttes hatása csökkentheti az amerikai mezőgazdasági termékek iránti keresletet, ami ár- és jövedelemcsökkenéshez vezethet a farmerek számára. A szakértők szerint a kanadaiak eltökéltek, és a kormány is támogatja a helyi termékek vásárlását, így a bojkott hosszú távon is tartós lehet.
Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.
A képet Ehimetalor Akhere Unuabona készítette, mely az Unsplash-on található.