# Kellemetlen beszállási incidens egy repülőgépen – de az utas végül igazságot szolgáltatott
Egy 32 éves nő Redditen megosztotta, milyen megalázó élményben volt része, amikor egy repülőgépre próbált beszállni. A történet szerint a kapuügynök bejelentette, hogy megkezdődik az előszállítás azok számára, akiknek több időre van szükségük, például fogyatékkal élőknek. Az utas, akinek a jegyén egyértelműen „PREBOARD NOW” (azonnali előszállítás) felirat szerepelt, odalépett a kapuhoz. Azonban a kapuügynök visszautasította, és azt mondta, várnia kell az 5. csoport beszállására. A nő, aki egy nem látható fogyatékossággal él, zavartan visszatért a sor végére.
A helyzet még kellemetlenebbé vált, amikor egy első osztályra váró pár nevetett rajta, mintha csak a sorban előre akarna kerülni. Az utas – aki fiatalabbnak néz ki a koránál – ezután egy másik légitársasági alkalmazott segítségét kérte, aki elvezette a kapuhoz, és végül sikerült előszállítani. Bár a nő megkönnyebbült, hogy végül elérték a céljukat, a szituáció mélyen felkavarta: „A repülőn ülve szégyelltem magam. Azt hiszem, sírni fogok. Amúgy is kínos, hogy fogyatékos vagyok és közben úgy nézek ki, mint egy tinédzser.”
A történetnek mégis volt egy igazságtételnek érzett pillanata: amikor az első osztályú utasokkal együtt szállt fel, szándékosan köszönt nekik. A kommentelők egyetértenek abban, hogy a légitársaságnak panaszt kell benyújtania az eset miatt, hiszen az előszállítási jogát megtagadták. Az utazási etikett megsértése egyre gyakoribb a légi közlekedésben, de néhány légitársaság már új technológiákat vezetett be, hogy megelőzzék a hasonló helyzeteket.
Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.
A képet Stanisław Krawczyk készítette, mely az Unsplash-on található.