Neural hírek logo
A Chevrolet Corvette ZR1 sebességrekordja: Hogyan született meg a 233 mérföld per órás csúcs?

A Chevrolet Corvette ZR1 sebességrekordja: Hogyan született meg a 233 mérföld per órás csúcs?

A Chevrolet Corvette ZR1 tavaly októberben 233 mérföld/órás csúcssebességet ért el egy zárt pályán, ami hihetetlen teljesítményt jelent, főleg ha figyelembe vesszük, hogy a 174 995 dolláros kezdőár a Bugatti Chiron Super Sport 300+ több milliós árához képest igazi csapnivaló. A ZR1 nemcsak a világ leggyorsabb, 1 millió dollár alatti gyártmányú autója, hanem a technológiai fejlesztések és szimulációk csúcsa is, amelyekkel a General Motors mérnökei számoltak. A Papenburgban található hatalmas tesztpályán, ahol a kanyarokban 1,7 függőleges G-t is tapasztaltak, minden részletet előre kiszámoltak, hogy a valóságban is elérjék a szimulációkban látott eredményeket. A Corvette ZR1 nemcsak a sebességről szól, hanem arról is, hogyan lehet a legjobbat kihozni egy autóból, még akkor is, ha az árban messze alulmarad a luxusversenytársakhoz képest.
Google Hirdetés

A Chevrolet Corvette ZR1 tavaly októberben 233 mérföld/órás (kb. 375 km/h) csúcssebességet ért el egy zárt pályán, ami bár nem a leggyorsabb utcai autó a világon, de a 4 millió dolláros Bugatti Chiron Super Sport 300+ mellett a 174 995 dolláros ára miatt igazi értéknek számít. A ZR1 hivatalosan a világ leggyorsabb, 1 millió dollár alatti gyártmányautója. A rekordot a németországi Papenburgban található hatalmas tesztpályán állították fel, ahol a meredek kanyarok miatt a vezetők 1,7 g-s függőleges erőhatásnak voltak kitéve. A csapat előre számított mindent, a szimulációk segítségével, amelyeket általában praktikusabb feladatokra, például egy Silverado vontatási képességének tesztelésére használnak.

A Corvette mindig is többet nyújtott, mint amire a versenyautók világában számítani lehetett. Bár gyakran a legnehezebb opció a sportautók között, a Porsche, Ferrari és Lamborghini versenytársaihoz képest a Corvette mindig is az értékautó volt, amely az amerikai mindennapi választás képviseletében is felülmúlta a világ legjobbjait. A ZR1 azonban ezt a formulát egy új szintre emeli, több teljesítménnyel és jobb kezelhetőséggel. Az első ZR1 a 90-es években jelent meg, és akkor is a Ferrari 348-hoz hasonlítható teljesítményt nyújtott, annak fele áron. A legújabb ZR1 tovább folytatja ezt a hagyományt, miközben új csúcsokat dönt. Az autó 1064 lóerős, 5,5 literes, ikerturbós V8 motorja mellett szénkerámia fékek, szénszálas kerekek és ragadós Michelin Pilot Sport Cup 2 R gumik is hozzájárulnak a kivételes teljesítményhez.

A rekordkísérlet előtt hónapokig tartó előkészületek során a csapatnak meg kellett találnia a megfelelő helyszínt a teszteléshez. A németországi Papenburgban található ATP Automotive Testing High-Speed Oval pálya lett a választás, ahol a 7,6 mérföldes pálya és a 2,5 mérföldes egyenes szakaszok ideálisak voltak a gyorsasági teszteléshez. A csapat mindent előre optimalizált, a szimulációk segítségével kiszámítva az autó beállításait, a guminyomást és még az időjárási viszonyokat is. A szimulációk során egy virtuális modellt használtak, amely pontosan utánozta az autó aerodinamikáját és motorjának teljesítményét. A szimulációk eredményei szinte tökéletesen egybeestek a valós teszt eredményeivel, ami bizonyítja, hogy a digitális modellek pontossága kulcsfontosságú lehet a jövőbeni autófejlesztések során is.

Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.
Forrás: https://www.theverge.com/chevrolet/624087/chevy-corvette-zr1-speed-record-simulation.
A képet Gian Gomez készítette, mely az Unplash-on található!

Hírdetés
Hírdetés

Neural hírek

Az Amerikai Legfelsőbb Bíróság újabb kampányfinanszírozási törvényt vizsgál, amely a pártok és jelöltek közös kiadásait korlátozza. A konzervatív többségű bíróság döntése tovább gyengítheti a nagy
Julien Laurens szerint a Lamine Yamal helyzet "könnyen megoldható", ha a Barcelona és a spanyol labdarúgó-szövetség "beszélnek egymással". A Milan csatára, Christian Pulisic a szezon
Microsoft csendben javított egy kritikus Windows parancsikon-hibát, amelyet kémkedő és bűnöző hálózatok használtak ki évek óta. A CVE-2025-9491 azonosítójú sebezhetőség lehetővé tette, hogy a rosszindulatú
Jensen Huang, a NVIDIA alapító-CEO-ja, a globális iparpolitika vezető alakja oly módon, ahogyan a világ még nem látott. Nem a Fehér Ház kegyeiért, hanem azért,
A Hackaday kihívás győztesei: LED-ek, amelyek tűzzel gyulladnak, audiojack, mint csúszógyűrű, és koaxkábel feszültségemelőként. Fedezd fel az alkatrészek kreatív "helytelen" használatát, amelyek lenyűgöző eredményeket hoztak!
A kutatások szerint nanoméretű műanyagrészecskék kerültek sertések és tehenek sejtjeibe, ami veszélyeztetheti az állatok egészségét és a húsukat fogyasztó embereket. Az olasz-német kutatócsoport szerint a
Google Hirdetés

Kertészet