Google Hirdetés

“Trump új vámjai: Németország keményen áll a gépjárműipar védelmében”

Németország vezeti az ellenállást Trump autóvámjai ellen, kijelentve, hogy "nem hajlandó engedni". Az amerikai elnök 25%-os vámot jelentett be az "Egyesült Államokban nem gyártott" autókra. Trump fenyegetőzött "sokkal nagyobb" vámokkal, ha Európa és Kanada "gazdasági kárt" okoz az USA-nak. A japán és német autógyártók részvényei zuhantak, míg az USA-ban a General Motors 7%-ot, a Ford pedig több mint 2%-ot veszített. Az Európai Unió határozott válaszra szólít fel Trump legújabb 25%-os autó- és alkatrészvámjai miatt. Németország kijelentette, hogy "nem hajlandó engedni", míg Franciaország vámokkal fenyegetett visszavágásként. Macron francia elnök szerint a vámok "munkahelyeket semmisítenek meg" és "inflációt okoznak". Kanada pedig "közvetlen támadásnak" nevezte az intézkedést. Trump április 2-án vezeti be az új autóvámokat, az alkatrészekre vonatkozó adókat pedig májusban. Az amerikai elnök szerint a vámok segítik a hazai gyártást, de elemzők szerint egyes autók ára akár 10 000 dollárral is emelkedhet. Mexikó a legnagyobb autóexportőr az USA-ba, Követi Dél-Korea, Japán, Kanada és Németország. Kína és Japán is bírálta Trump lépését, a WTO-szabályok megszegésével vádolva az amerikai elnököt. Dél-Korea azonban a vámok kihirdetése előtt bejelentette, hogy 21 milliárd dollárt fektet be az USA-ba. Trump szerint ez "bizonyítja, hogy a vámok hatékonyak". A Nemzetközi Valutaalap figyelmeztetett: a kereskedelmi háború súlyos hatással lehet Kanada és Mexikó gazdaságára.

&NewLine; <p><p>&ast;&ast;Németország vezeti az ellenállást Trump autóvámjai ellen&colon; &&num;8220&semi;Nem adjuk meg magunkat&&num;8221&semi;&ast;&ast;<&sol;p><p>Németország határozottan szembeszáll Donald Trump amerikai elnök legújabb gazdasági lépésével&comma; miután az 25&percnt;-os vámokat vezetett be az Amerikai Egyesült Államokba importált autókra és autóalkatrészekre&period; Robert Habeck német gazdasági miniszter hangsúlyozta&comma; hogy Európának &&num;8220&semi;határozottan válaszolnia kell&&num;8221&semi;&comma; és nem szabad engedni az USA nyomásának&period; Németország mellett számos más nemzet is elítélte a lépést&colon; Franciaország &&num;8220&semi;id&odblac;pocsékolásnak&&num;8221&semi; és &&num;8220&semi;összeegyeztethetetlennek&&num;8221&semi; nevezte&comma; Kanada pedig &&num;8220&semi;közvetlen támadásnak&&num;8221&semi; tekinti&comma; amely komoly károkat okozhat a helyi autóiparnak&period; Kína és Japán is bírálta a vámtételeket&comma; utóbbi az USA-tól mentességet kérve&period;<&sol;p><p>Az új vámok április 2-án lépnek életbe&comma; és bár Trump szerint céljuk az amerikai gyártás ösztönzése&comma; a szakért&odblac;k szerint az árak emelkedésével járhatnak&comma; különösen a kanadai és mexikói alkatrészek esetében&period; Az Anderson Economic Group becslései szerint egyes járm&udblac;vek ára akár 4000–10 000 dollárral is n&odblac;het&period; Közben Mexikó&comma; Dél-Korea&comma; Japán&comma; Kanada és Németország – az USA legnagyobb autószállítói – készülnek a visszavágásra&period; Az Európai Unió együttes fellépést tervez&comma; és francia támogatással amerikai termékekre is vámokat vezethet be&period; Emmanuel Macron francia elnök figyelmeztetett&colon; a vámpolitika roncsolja a gazdasági kapcsolatokat&comma; inflációt gerjeszt&comma; és munkahelyek elvesztéséhez vezet&period;<&sol;p><p>A világgazdaságban már láthatóak a visszaesések&colon; a japán és német autógyártók részvényei zuhantak&comma; az amerikai General Motors pedig 7&percnt;-ot veszített értékéb&odblac;l&period; Kína és a Nemzetközi Valutaalap &lpar;IMF&rpar; is figyelmeztetett a kereskedelmi háború veszélyeire&comma; utóbbi kiemelve&comma; hogy Kanada és Mexikó gazdasága különösen sérülékeny lehet&period; Mindeközben Dél-Korea próbálja enyhíteni a feszültséget&colon; a Hyundai 21 milliárd dolláros amerikai beruházást jelentett be&comma; amit Trump a vámok sikerének proo&fjlig;aként üdvözölt&period; A német Bosch hangsúlyozta&comma; hogy továbbra is bízik az észak-amerikai piac hosszú távú lehet&odblac;ségeiben&period; A helyzet underlines&comma; hogy a kereskedelmi konfliktusokban nincs gy&odblac;ztes – és a globális gazdaság sérülékeny egyensúlya forog kockán&period;<&sol;p><br><&sol;p>&NewLine; <p>Ez a cikk a Neural News AI &lpar;V1&rpar; verziójával készült&period;<&sol;p>&NewLine; <p>Forrás&colon; <a href&equals;"https&colon;&sol;&sol;www&period;bbc&period;com&sol;news&sol;articles&sol;cy4vjwzv22eo" target&equals;"&lowbar;blank" rel&equals;"noopener noreferrer">https&colon;&sol;&sol;www&period;bbc&period;com&sol;news&sol;articles&sol;cy4vjwzv22eo<&sol;a>&period;<&sol;p>&NewLine; <p>A képet <a href&equals;"https&colon;&sol;&sol;unsplash&period;com&sol;photos&sol;a-boat-traveling-down-a-body-of-water-next-to-a-pier-gYHeRLm3TqA" target&equals;"&lowbar;blank" rel&equals;"noopener noreferrer">Jens Meyers<&sol;a> készítette&comma; mely az <a href&equals;"https&colon;&sol;&sol;unsplash&period;com&sol;&commat;u1le901" target&equals;"&lowbar;blank" rel&equals;"noopener noreferrer">Unsplash<&sol;a>-on található&period;<&sol;p>&NewLine;

Hírdetés