<p><p>**Németország vezeti az ellenállást Trump autóvámjai ellen: &#8220;Nem adjuk meg magunkat&#8221;**</p><p>Németország határozottan szembeszáll Donald Trump amerikai elnök legújabb gazdasági lépésével, miután az 25%-os vámokat vezetett be az Amerikai Egyesült Államokba importált autókra és autóalkatrészekre. Robert Habeck német gazdasági miniszter hangsúlyozta, hogy Európának &#8220;határozottan válaszolnia kell&#8221;, és nem szabad engedni az USA nyomásának. Németország mellett számos más nemzet is elítélte a lépést: Franciaország &#8220;időpocsékolásnak&#8221; és &#8220;összeegyeztethetetlennek&#8221; nevezte, Kanada pedig &#8220;közvetlen támadásnak&#8221; tekinti, amely komoly károkat okozhat a helyi autóiparnak. Kína és Japán is bírálta a vámtételeket, utóbbi az USA-tól mentességet kérve.</p><p>Az új vámok április 2-án lépnek életbe, és bár Trump szerint céljuk az amerikai gyártás ösztönzése, a szakértők szerint az árak emelkedésével járhatnak, különösen a kanadai és mexikói alkatrészek esetében. Az Anderson Economic Group becslései szerint egyes járművek ára akár 4000–10 000 dollárral is nőhet. Közben Mexikó, Dél-Korea, Japán, Kanada és Németország – az USA legnagyobb autószállítói – készülnek a visszavágásra. Az Európai Unió együttes fellépést tervez, és francia támogatással amerikai termékekre is vámokat vezethet be. Emmanuel Macron francia elnök figyelmeztetett: a vámpolitika roncsolja a gazdasági kapcsolatokat, inflációt gerjeszt, és munkahelyek elvesztéséhez vezet.</p><p>A világgazdaságban már láthatóak a visszaesések: a japán és német autógyártók részvényei zuhantak, az amerikai General Motors pedig 7%-ot veszített értékéből. Kína és a Nemzetközi Valutaalap (IMF) is figyelmeztetett a kereskedelmi háború veszélyeire, utóbbi kiemelve, hogy Kanada és Mexikó gazdasága különösen sérülékeny lehet. Mindeközben Dél-Korea próbálja enyhíteni a feszültséget: a Hyundai 21 milliárd dolláros amerikai beruházást jelentett be, amit Trump a vámok sikerének proofjaként üdvözölt. A német Bosch hangsúlyozta, hogy továbbra is bízik az észak-amerikai piac hosszú távú lehetőségeiben. A helyzet underlines, hogy a kereskedelmi konfliktusokban nincs győztes – és a globális gazdaság sérülékeny egyensúlya forog kockán.</p><br></p>
 <p>Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.</p>
 <p>Forrás: <a href="https://www.bbc.com/news/articles/cy4vjwzv22eo" target="_blank" rel="noopener noreferrer">https://www.bbc.com/news/articles/cy4vjwzv22eo</a>.</p>
 <p>A képet <a href="https://unsplash.com/photos/a-boat-traveling-down-a-body-of-water-next-to-a-pier-gYHeRLm3TqA" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Jens Meyers</a> készítette, mely az <a href="https://unsplash.com/@u1le901" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Unsplash</a>-on található.</p>

“Trump új vámjai: Németország keményen áll a gépjárműipar védelmében”
Németország vezeti az ellenállást Trump autóvámjai ellen, kijelentve, hogy "nem hajlandó engedni". Az amerikai elnök 25%-os vámot jelentett be az "Egyesült Államokban nem gyártott" autókra. Trump fenyegetőzött "sokkal nagyobb" vámokkal, ha Európa és Kanada "gazdasági kárt" okoz az USA-nak. A japán és német autógyártók részvényei zuhantak, míg az USA-ban a General Motors 7%-ot, a Ford pedig több mint 2%-ot veszített. Az Európai Unió határozott válaszra szólít fel Trump legújabb 25%-os autó- és alkatrészvámjai miatt. Németország kijelentette, hogy "nem hajlandó engedni", míg Franciaország vámokkal fenyegetett visszavágásként. Macron francia elnök szerint a vámok "munkahelyeket semmisítenek meg" és "inflációt okoznak". Kanada pedig "közvetlen támadásnak" nevezte az intézkedést. Trump április 2-án vezeti be az új autóvámokat, az alkatrészekre vonatkozó adókat pedig májusban. Az amerikai elnök szerint a vámok segítik a hazai gyártást, de elemzők szerint egyes autók ára akár 10 000 dollárral is emelkedhet. Mexikó a legnagyobb autóexportőr az USA-ba, Követi Dél-Korea, Japán, Kanada és Németország. Kína és Japán is bírálta Trump lépését, a WTO-szabályok megszegésével vádolva az amerikai elnököt. Dél-Korea azonban a vámok kihirdetése előtt bejelentette, hogy 21 milliárd dollárt fektet be az USA-ba. Trump szerint ez "bizonyítja, hogy a vámok hatékonyak". A Nemzetközi Valutaalap figyelmeztetett: a kereskedelmi háború súlyos hatással lehet Kanada és Mexikó gazdaságára.