A Samsung saját, önálló okosszemüveg-márka fejlesztésébe kezdett, amely független a Google-lal folytatott együttműközésétől. A dél-koreai SEDaily lap által közört hírek szerint a cég egy „kijelző nélküli” modellen dolgozik, amely hasonlóan a Ray-Ban Meta szemüveghez, mikrofont, kamerát és hangszórót integrál, de nem jelenít meg vizuális tartalmat a lencséken. Ennek az önálló termékcsaládnak a célja, hogy a Samsung saját márkájaként erősítsen az okosszemüveg-piacon, alacsonyabb költségekkel és nagyobb fogyasztói vonzerővel. A termék várhatóan 2026 végén debütálhat, és jelentős szerepet kap benne a Samsung mesterséges intelligencia technológiája is.
Ugyanakkor a Samsung továbbra is együttműködik a Google-lal a HAEAN projekt keretében, amely egy kevert valóságot kínáló, kijelzős okosszemüvegre összpontosít. Ezt az eszközt már bemutatták a Google TED előadásán, és jellemzői közé tartozik, hogy információkat vagy képeket jelenít meg a lencséken, több kamerával van felszerelve, és lehetővé teszi a fizetést és a gesztusok felismerését. A HAEAN továbbra is aktív fejlesztési fázisban van, és potenciális versenytársként szolgálhat a Ray-Ban Meta termékekkel szemben.
Összességében tehát a Samsung kettős stratégiát folytat: egyrészt saját, egyszerűbb és olcsóbb okosszemüveg-márkát indít, másrészt továbbmegy a Google-lal közösen fejlesztett, fejlettebb kevert valóságú eszközök terén is. Ez a megközelítés lehetővé teszi számukra, hogy szélesebb piaci réteget célozzanak meg, és versenyképesek maradjanak az okosszemüveg-technológia gyorsan fejlődő területén.
Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.
A képet Babak Habibi készítette, mely az Unsplash-on található.