<p><p>Az OpenAI úgy döntött, beveti saját mesterséges intelligenciáját üzleti folyamataiban – és ezzel egyenesen a szoftveripari óriások, mint a Salesforce, területére lép. A cég bemutatta belsőleg használt AI-eszközeit, amelyek valós időben kezelik az ügyfélmegkereséseket, előkészítik értékesítési megbeszéléseket, vagy elemzik szerződéseket. Bár ezeket nem hozták nyilvános termékként a piacra, az iparág már most konkurenciát lát bennük. A tőzsdén ez drámai zuhanást okozott: a HubSpot részvényei 10%-ot estek, a DocuSign 12%-ot veszített, a Salesforce pedig 3%-os csökkenéssel zárta a napot.</p><p>Az OpenAI korábban infrastruktúrát szolgáltatott, de most átváltott az alkalmazásfejlesztésre. Olyan belső eszközöket fejlesztettek, mint az Inbound Sales Assistant (valós idejű ügyfélválaszoló), a GTM Assistant (értékesítési előkészítő Slack-ben) vagy a DocuGPT (szerződéselemző). Ezzel a vállalat egyértelműen jelezte: képes saját maga megoldani olyan feladatokat, amelyekre korábban külső szoftverszállítókra volt szüksége. Ezzel párhuzamosan partnerekké és versenytársakká is váltak – egy olyan szituációban, amely alapjaiban változtathatja meg a szoftverpiac dinamikáját.</p><p>A piaci elemzők szerint az OpenAI akár saját SaaS-termékeket is bevezethet a jövőben, különösen a ChatGPT Enterprise platformon keresztül. A cég vezetői, Sam Altman és Sarah Friar nyilatkozatai is erre utalnak, hangsúlyozva, hogy a jövő szoftvereit a konkrét vállalati igények határozzák meg, nem általános megoldások. Az RBC elemzői „versenyhelyzeti árnyékként” jellemezték a helyzetet, kiemelve, hogy a HubSpot, Salesforce, ZoomInfo és DocuSign termékei közvetlenül érintettek lehetnek.</p><p>Végső soron az OpenAI döntése egyértelművé teszi: az AI már nem csupán kiegészítő funkció, hanem az üzleti folyamatok alapja. Bár a cég hangsúlyozza, hogy eszközei az emberi szaktudást kívánják kiegészíteni – nem helyettesíteni –, a piac már most látja a potenciális fenyegetést és lehetőséget egyaránt. Az, hogy az OpenAI licencelni fogja eszközeit, vagy inkább integrálja őket partnerek termékeibe, meghatározó lesz a szoftveripar jövőjére nézve.</p><br></p>
 <p>Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.</p>
 <p>Forrás: <a href="https://www.businessinsider.com/openai-saas-attack-hubspot-salesforce-docusign-zoominfo-2025-9" target="_blank" rel="noopener noreferrer">https://www.businessinsider.com/openai-saas-attack-hubspot-salesforce-docusign-zoominfo-2025-9</a>.</p>
 <p>A képet <a href="https://unsplash.com/photos/grayscale-photo-of-person-holding-glass-Iq9SaJezkOE" target="_blank" rel="noopener noreferrer">GR Stocks</a> készítette, mely az <a href="https://unsplash.com/@grstocks" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Unsplash</a>-on található.</p>

OpenAI új kihívó a szoftverpiacon
Az OpenAI új mesterséges intelligenciával működő belső eszközei – mint az értékesítési asszisztens és a szerződések elemzésére szolgáló DocuGPT – komoly versenyt jelentenek a Salesforce, HubSpot és DocuSign által uralt szoftverpiacon. A cég így nemcsak technológiai szolgáltatóvá, hanem potenciális SaaS-versenztárssá válhat, miközben saját műveleteit optimalizálja. A részvénypiac már reagált: a HubSpot, DocuSign és Salesforce részvényei zuhantak, jelezve az OpenAI által generált bizonytalanságot. Az AI így nem csupán kiegészítő eszköz, hanem az üzleti folyamatok új alapja.