<p><p>A Nemzeti Oktatási Fejlődés Értékelése (NAEP), más néven a Nemzeti Értékelő Jelentés legújabb adatai szerint jelentős visszaesés tapasztalható az amerikai diákok tudásszintjében. A 2024 január és március között lefolytatott tesztek alapján a nyolcadikosok természettudományi eredményei 4 ponttal, a tizenkettedikesek matematikai és olvasási teljesítménye pedig 3 ponttal csökkent 2019-hez képest. Az oktatási minisztérium átszervezései – többek között az Oktatástudományi Intézet létszámának megcsappanása – komoly kihívásokat jelentettek a mérések lebonyolításában, ami a jövőbeli értékelések számának csökkentéséhez vezetett. Matthew Soldner, az intézet megbízott igazgatója hangsúlyozta, hogy az alacsony teljesítményt nyújtó diákok eredményei történelmi mélypontot értek el, ami széleskörű és összehangolt fellépést igényel.</p><p>A részletes elemzés rávilágít arra, hogy a tizenkettedikesek olvasási készségei – kivéve a legjobb teljesítményt nyújtó tanulókat – folyamatosan hanyatlottak, az átlageredmény 10 ponttal alacsonyabb, mint 1992-ben. A matematikai eredmények szintén 3 pontos visszaesést mutatnak 2005-ös szintjükhöz képest. A nyolcadikosoknál a természettudományi teljesítménycsökkenés mellett csökkent a tantárgy iránti önbizalom is, és a tizenkettedikesek körében egyharmaduk jelentett három vagy több iskolai hiányzást a tesztelés előtti hónapban. Ezek a tendenciák összetett oktatási problémákra utalnak, amelyek nem kapcsolhatók egyetlen kormányzati időszakhoz sem.</p><p>A háttérben jelentős szervezeti változások történtek: az oktatási minisztérium csökkentett létszáma miatt mindössze két főállású munkatárs maradt a NAEP programnál, ami ideiglenes megoldásokhoz kényszerítette a Nemzeti Oktatási Statisztikai Központot. A jövőbeli kötelező tesztek biztosítása érdekében az oktatási miniszter engedélyezett nyolc új munkatársi pozíció létrehozását. Emellett a Nemzeti Értékelési Irányító Testület – független, pártatlan szerv – körülbelül egy tucat tervezett értékelést törölt a következő hét évből, hogy a legfontosabb matematikai és olvasási tesztekre összpontosíthassanak. Marty West, a testület alelnöke hangsúlyozta, hogy bár a NAEP szövetségi program, tervezése és kivitelezése elsősorban az állami és helyi igényeket szolgálja ki.</p><br></p>
 <p>Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.</p>
 <p>Forrás: <a href="https://www.npr.org/2025/09/09/nx-s1-5526918/nations-report-card-scores-reading-math-science-education-cuts" target="_blank" rel="noopener noreferrer">https://www.npr.org/2025/09/09/nx-s1-5526918/nations-report-card-scores-reading-math-science-education-cuts</a>.</p>
 <p>A képet <a href="https://unsplash.com/photos/a-spiral-notebook-with-a-handwritten-quote-on-it-sfw4sq8cvik" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Miruthula Adiyamane</a> készítette, mely az <a href="https://unsplash.com/@miruthulaadiyamane" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Unsplash</a>-on található.</p>

Oktatási Eredmények Hanyatlása
 Az új Országos Értékelési Jelentés szerint csökkentek a tudományos, matematikai és olvasási eredmények. A 8. osztályosok tudományos pontszámai 4 pontot estek 2019 óta, míg a 12. osztályosok matematika és olvasás eredményei 3 pontot csökkentek. A mérések 2024 januárja és márciusa között készültek, és az oktatási minisztérium létszámcsökkentései is hatással voltak az értékelésekre. Az adatok szerint a legrosszabb teljesítményt nyújtó tanulók eredményei történelmi mélypontot értek el.