Google Hirdetés

“Könnyek között a repülőtéren: Hogyan vált a kézipoggyász botrány jogi csatává”

"Könnyekre fakadtam": Hogyan váltott jogi vitát az utazótáska méretével kapcsolatos zűr Benjamin Till mindent megtett, hogy elkerülje a poggyászdíjat pisai nyaralása során – végül mégsem úgy sült el, ahogy tervezte. Amikor decemberben a londoni Gatwick repülőtéren kiderült, hogy a hordozható bőröndje mérete a kerekekkel együtt már nem felel meg az EasyJet szabályainak, 48 fontot kellett fizetnie a fedélzetre vitelért. Hazafelé még a kerekek eltávolítása sem volt elég – a megalázó helyzet végül sírásba torkollott. Az utazók gyakran találkoznak zavaros vagy ellentmondásos poggyászszabályokkal, különösen a olcsó repülőjáratoknál. Az Európai Unió most szabványosított kézipoggyász-méreteket javasol, hogy véget vessen a félreértéseknek – de a felülről elhelyezhető táskákért továbbra is felszámolhatnak díjat. Spanyolország már most keményen fellép a légitársaságok ellen: öt vállalatot 150 millió font bírsággal sújtottak, mert „visszaélésszerűen” számoltak fel díjat a kézipoggyászért. A fogyasztóvédelmi szakértők szerint az egységes szabályozás jelentősen lecsökkenthetné a repülőtéren kialakuló konfliktusokat és váratlan költségeket.

&NewLine; <p><p>&num; Könnyekre fakadtam&colon; Hogyan váltott a kézipoggyász-zavar jogi vitává<&sol;p><p>Benjamin Till mindent megtett&comma; hogy elkerülje a poggyászdíjakat pisai nyaralása során&period; Több üzletben is végigjárta a kínálatot mér&odblac;szalaggal a kezében&comma; hogy megtalálja az EasyJet ingyenes utastéri poggyászára megfelel&odblac; b&odblac;röndöt&period; Végül talált egy olyat&comma; amely – úgy gondolta – belefért a megengedett méretekbe&period; Azonban&comma; amikor 2023 decemberében a londoni Gatwick repül&odblac;térre ért&comma; kiderült&comma; hogy a méretekbe a kerekek is beleszámítanak&comma; így a táskája kissé túl nagynak bizonyult&period; Till tiltakozott&comma; de végül 48 fontot fizetett&comma; hogy a gépre vihesse&period; A visszaúton azt tanácsolták neki&comma; hogy vegye le a kerekeket – amit meg is tett&period; Azonban a kapunál újra problémába ütközött&colon; a b&odblac;röndöt továbbra is túl nagynak ítélték&period; Tillnek a padlón kellett kibontania koszos fehérnem&udblac;it és szuvenírjait egy szemeteszsákba&period; &ast;&&num;8221&semi;Nem szégyellem bevallani&comma; hogy könnyekre fakadtam&comma; annyira megalázó volt&&num;8221&semi;&ast; – mesélte&period; Az EasyJet szóviv&odblac;je hangsúlyozta&comma; hogy a személyzetnek biztosítania kell a biztonságos utazást&comma; és a szabályok egyértelm&udblac;ek a foglaláskor&period;<&sol;p><p>&num;&num; Az EU változtatásokat tervez a kézipoggyász-szabályokon<&sol;p><p>A kézipoggyász-méretekkel kapcsolatos zavarok gyakoriak&comma; és számos utas panaszkodik a költséghatékony légitársaságok szigorú vagy következetlen szabályaira&period; Különböz&odblac; légitársaságok eltér&odblac; méret- és súlykorlátokat alkalmaznak az utastéri poggyászokra&comma; és egyesek extra díjat számítanak fel a fels&odblac; rekeszbe helyezhet&odblac; táskákért&period; Az Európai Unió legnagyobb fogyasztóvédelmi szervezete&comma; a BEUC már régóta lobbizik az egységesebb és tisztább szabályokért&period; Június 7-én az EU közlekedési miniszterei javaslatot tettek az ingyenes&comma; ülés alá helyezhet&odblac; poggyászok méretének szabványosítására &lpar;40x30x15 cm&comma; kerekekkel és fogantyúval együtt&rpar;&period; Azonban a javaslat nem foglalkozik a fels&odblac; rekeszbe helyezhet&odblac; táskákért fizetend&odblac; extra díjakkal&comma; így a légitársaságok továbbra is felszámíthatják ezeket a költségeket&period; A BEUC szerint ez nem elég&comma; és csak legitimálja a &ast;&&num;8221&semi;indokolatlan kézipoggyász-díjakat&&num;8221&semi;&ast;&period; Spanyolországban öt légitársaságot már bírságoltak 179 millió euróért a túlzott kézipoggyász-díjak miatt&period;<&sol;p><p>&num;&num; Mit tanácsolnak az utasoknak&quest;<&sol;p><p>Jane Hawkes&comma; utazási szakért&odblac; szerint a kézipoggyász-méreteknek univerzálisak kellene lenniük&period; &ast;&&num;8221&semi;Nem értem&comma; miért nem lehet egységesíteni ezeket a követelményeket – ez leegyszer&udblac;sítené az utazást&&num;8221&semi;&ast; – mondta&period; Azt javasolja&comma; hogy az utasok a csomagjukat teli állapotban mérjék fel&comma; mert a megtöltött táskák gyakran kitágulnak&period; Emellett figyelmeztet&comma; hogy ne csak a jegyárra koncentráljanak&comma; mert egy magasabb alapárú légitársaság esetleg tartalmazza a poggyászdíjakat&comma; így hosszú távon még így is jobban járhatnak&period; A légitársaságok védekezése szerint a rugalmas díjszabás lehet&odblac;vé teszi&comma; hogy minden utas a saját igényeinek megfelel&odblac; szolgáltatást válassza&comma; és a kötelez&odblac; ingyenes kézipoggyász-beleértése emelné a jegyárakat&period; Az ügy továbbra is vitatott&comma; de az EU döntése jelent&odblac;s hatással lehet a jöv&odblac;beli utazásokra&period;<&sol;p><br><&sol;p>&NewLine; <p>Ez a cikk a Neural News AI &lpar;V1&rpar; verziójával készült&period;<&sol;p>&NewLine; <p>Forrás&colon; <a href&equals;"https&colon;&sol;&sol;www&period;bbc&period;com&sol;news&sol;articles&sol;cz70ny09x07o" target&equals;"&lowbar;blank" rel&equals;"noopener noreferrer">https&colon;&sol;&sol;www&period;bbc&period;com&sol;news&sol;articles&sol;cz70ny09x07o<&sol;a>&period;<&sol;p>&NewLine; <p>A képet <a href&equals;"https&colon;&sol;&sol;unsplash&period;com&sol;photos&sol;a-brown-rectangular-box-with-a-label-on-it-Q9yNW2wawNc" target&equals;"&lowbar;blank" rel&equals;"noopener noreferrer">Miguel Alcântara<&sol;a> készítette&comma; mely az <a href&equals;"https&colon;&sol;&sol;unsplash&period;com&sol;&commat;miguelalcantara" target&equals;"&lowbar;blank" rel&equals;"noopener noreferrer">Unsplash<&sol;a>-on található&period;<&sol;p>&NewLine;

Hírdetés