Google Hirdetés

“Könnyek között a repülőtéren: A kézipoggyász-zavar és a jogi csaták”

"Könnyekre fakadtam": Hogyan váltott jogi vitát a repülőgépes kézipoggyász-zavar Benjamin Till mindent megtett, hogy elkerülje a poggyászdíjakat pisai nyaralása során, de a repülőtéren kiderült, hogy a bőröndje méretei mégsem felelnek meg az EasyJet szabályainak. A férfi végül 48 fontot fizetett, hogy felvihesse a táskáját, majd hazafelé mégis kénytelen volt a padlón ülve átpakolni holmiját egy szemeteszsákba. Az utasok gyakran találkoznak zavaros vagy ellentmondásos kézipoggyász-szabályokkal, ami miatt többen panaszt tesznek vagy fordulnak a légitársaságokhoz közösségi médiában. Az EU most szabványos méreteket javasol az ingyenes kézipoggyászokra, de a felülről elhelyezhető táskákért továbbra is díjat szedhetnek a légitársaságok. Spanyolország már büntetést szabott ki öt légitársaságra a "túlárazott" kézipoggyász-díjak miatt, míg a fogyasztóvédelmi szervezetek szerint az új EU-javaslat nem elég radikális. Az utasok egységes szabályokat szeretnének, hogy ne kelljen a repülőtéren szembesülni a váratlan költségekkel.

&NewLine; <p><p>&num; Könnyekre fakadtam&colon; Hogyan váltott a kézipoggyász-zavar jogi vitává<&sol;p><p>Benjamin Till mindent megtett&comma; hogy elkerülje a feladott poggyász díját a pisai nyaralása során&period; Mér&odblac;szalaggal felfegyverkezve több üzletben is körbejárta a megfelel&odblac; méret&udblac; b&odblac;röndöt&comma; amely az EasyJet ingyenes kabinos poggyász mérethatárain belül marad&period; Azonban amikor 2023 decemberében a londoni Gatwick repül&odblac;térre ért&comma; kiderült&comma; hogy a méretekbe a kerekek is beleszámítanak – így a táskája kissé túl nagynak bizonyult&period; Bár tiltakozott&comma; végül 48 fontot fizetett a fedélzetre vitelért&period; Hazafelé azt tanácsolták neki&comma; hogy távolítsa el a kerekeket&comma; amit meg is tett&comma; de a kapunál még így is túl nagy volt a b&odblac;röndje&period; Till kénytelen volt a padlóra ülni&comma; és a koszos fehérnem&udblac;it és szuvenírjait egy szemeteszsákba pakolni&period; „Nem szégyellem bevallani&comma; hogy könnyekre fakadtam&comma; annyira megalázó volt” – mondta&period; Az EasyJet szóviv&odblac;je hangsúlyozta&comma; hogy a méretek betartása elengedhetetlen a biztonságos utazás érdekében&comma; és a szabályok egyértelm&udblac;en kommunikálva vannak&period;<&sol;p><p>&num;&num; Az EU változtatásokat tervez a kézipoggyász-szabályokon<&sol;p><p>Az utasok gyakran panaszkodnak a légitársaságok következetlen vagy zavaros poggyászszabályaira&comma; és sokan fordulnak a közösségi médiában segítségért&period; A különböz&odblac; légitársaságok eltér&odblac; méret- és súlykorlátokat alkalmaznak az ingyenes kabinos poggyászokra&comma; és egyesek még a felár nélküli táskákért is felszámítanak díjat&period; Ezért az Európai Unió legnagyobb fogyasztóvédelmi szervezete&comma; a BEUC&comma; igazságosabb és egységesebb szabályokat sürget&period; Az EU közlekedési miniszterei most javasolták az ingyenes kabinos poggyászok méretének szabványosítását &lpar;max&period; 40×30×15 cm&comma; kerekekkel és fogantyúval együtt&rpar;&comma; amely az uniós légitársaságokra vonatkozna&comma; beleértve az EU-n kívüli úticélokra utazó utasokat is&period; Azonban a javaslat nem foglalkozik a felár nélküli fedélzeti tárolóba helyezhet&odblac; poggyászokkal&comma; így a légitársaságok továbbra is felszámíthatnak díjat ezekért&period; A BEUC szerint ez nem elég&comma; és csak legitimálja a „jogos méret&udblac; kézipoggyászért fizetni kényszerítést”&period;<&sol;p><p>&num;&num; Mit tehetnek az utasok&quest;<&sol;p><p>Jane Hawkes utazási szakért&odblac; szerint a kézipoggyász-méreteknek univerzálisnak kellene lenniük&comma; hogy elkerüljék a félreértéseket&period; Azt javasolja&comma; hogy az utasok a becsomagolt táskát is ellen&odblac;rizzék&comma; mert a megtöltött állapotban könnyen meghaladhatják a megengedett méreteket&period; Emellett figyelmeztet&comma; hogy ne csak a jegyárra koncentráljanak&comma; mert egy magasabb&comma; de poggyászdíjakat tartalmazó ár is el&odblac;nyösebb lehet&period; Spanyolországban például öt légitársaságot 179 millió eurós bírsággal sújtottak az „elnyomó” kézipoggyász-díjak miatt&comma; és tervbe vették ezek tilalmát is&period; A légitársaságok szerint viszont a rugalmas díjszabás lehet&odblac;vé teszi&comma; hogy az utasok csak azokat a szolgáltatásokért fizessenek&comma; amelyekre valóban szükségük van&period;<&sol;p><br><&sol;p>&NewLine; <p>Ez a cikk a Neural News AI &lpar;V1&rpar; verziójával készült&period;<&sol;p>&NewLine; <p>Forrás&colon; <a href&equals;"https&colon;&sol;&sol;www&period;bbc&period;com&sol;news&sol;articles&sol;cz70ny09x07o" target&equals;"&lowbar;blank" rel&equals;"noopener noreferrer">https&colon;&sol;&sol;www&period;bbc&period;com&sol;news&sol;articles&sol;cz70ny09x07o<&sol;a>&period;<&sol;p>&NewLine; <p>A képet <a href&equals;"https&colon;&sol;&sol;unsplash&period;com&sol;photos&sol;airplane-in-flight-during-daytime-GkII-6&lowbar;XERA" target&equals;"&lowbar;blank" rel&equals;"noopener noreferrer">James Day<&sol;a> készítette&comma; mely az <a href&equals;"https&colon;&sol;&sol;unsplash&period;com&sol;&commat;jamesday" target&equals;"&lowbar;blank" rel&equals;"noopener noreferrer">Unsplash<&sol;a>-on található&period;<&sol;p>&NewLine;

Hírdetés