<p><p>Kelly Reichardt, akit Amerika egyik legnagyobb, de legcsendesebb filmesének tartanak, legújabb filmje, a The Mastermind minden eddiginél hangosabb és legnagyobb költségvetésű alkotása. Bár a rendezőnő tudatosan próbált eltávolodni korábbi munkáitól – mint az First Cow, a Showing Up vagy a Wendy and Lucy –, a vágószobában rádöbbent, hogy végső soron ismét egy karakterdrámát készített, amely egy bűnügyi keretbe ágyazva egy férfi kudarcba fulladó életét vizsgálja. A film főszereplője, Josh O’Connor a Charmolira című műben egy életképtelen tolvajt, J.B. Mooney-t alakítja, aki egy műrablás során szerzett festményeket próbál megtartani, miközben személyisége szétesik. Reichardt hangsúlyozza, hogy a The Mastermind nem hagyományos rablásfilm, hanem egy „anti-heist” alkotás, amelyben a hangsúly a bűncselekmény utóhatásain és a főhős leépülésén van.</p><p>A forgatás során Reichardt számos kihívással nézett szembe, köztük a korlátozott költségvetéssel, az autós jelenetek lassú forgatásával és az éjszakai felvételekkel. A film egyik legnagyobb újítása a múzeum belső terének felépítése volt egy raktárépületben, ami lehetővé tette a rendező számára, hogy először teljes mértékben saját maga tervezze meg a jelenetek vizuális világát. A rendezőnő elmondta, hogy a harmadik felvonás megalkotása jelentette a legnagyobb kihívást, mivel a történet számos irányba eltérhetett volna, és csak közeli munkatársa, Jon Raymond segítségével sikerült megtalálnia a helyes hangvételt.</p><p>A The Mastermind cselekménye az 1970-es években játszódik, ami Reichardt szerint könnyebbé teszi a politikai és társadalmi környezet értelmezését, mint egy jelenkori történet esetében. A rendezőnő kiemelte, hogy nem szeretett volna nosztalgikus vagy romantizált képet alkotni a korszakról, hanem inkább egy olyan történetet mesélni, amely reflektál a rendszerek és az emberi kapcsolatok összetettségére. A film végül is egy olyan karakter útját követi nyomon, aki minden támaszt elveszíti, és szemtanúja lehetünk annak, ahogyan a nagyobb struktúrák és a közeli kapcsolatok is képtelenek megmenteni őt a bukástól.</p><br></p>
 <p>Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.</p>
 <p>Forrás: <a href="https://www.theverge.com/entertainment/801651/the-mastermind-kelly-reichardt-director-interview" target="_blank" rel="noopener noreferrer">https://www.theverge.com/entertainment/801651/the-mastermind-kelly-reichardt-director-interview</a>.</p>
 <p>A képet <a href="https://unsplash.com/photos/a-close-up-of-a-tree-trunk-with-moss-growing-on-it-Crjy0bFcfew" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Leslie Saunders</a> készítette, mely az <a href="https://unsplash.com/@saundelr" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Unsplash</a>-on található.</p>

Kelly Reichardt zseniális bűnügyi filmje
 Kelly Reichardt legújabb filmje, a The Mastermind, egy műrablásról szól, amely váratlan fordulatot vesz – ez a rendező eddigi legnagyobb költségvetésű és leglátványosabb alkotása. Josh O’Connor alakítja a bűnözőt, aki élete csalóka bájára és előnyös hátterére épít, de a családi kapcsolatok sem mentik meg a bukástól. Reichardt úgy jellemzi a filmet, mint egy "lelepleződést" vagy "anti-műrablás" történetet, amely a karakter szétesését követi nyomon. A rendező hangsúlyozza, hogy a forgatás során kerülte a hagyományos rablásfilm kliséit, hogy a nézők a valódi drámára koncentrálhassanak.