<p><p>Jake Panek, egy 20 éves filmművészeti hallgató, dühös lett, amikor a DePaul Egyetem bejelentett egy új, &#8220;AI forgatókönyvírást&#8221; tanító kurzust. Az e-mail, amely a hallgatókhoz került, hangsúlyozta, hogy a kurzus célja, hogy megvizsgálja &#8220;a mesterséges intelligencia gyorsan változó szerepét a forgatókönyvírás folyamatában&#8221; és segítse a diákokat abban, hogy felfedezzék, &#8220;hogyan támogathatja és fokozhatja az AI a kreativitást a film- és televíziós írásban.&#8221; Panek azonban nem értett egyet ezzel a megközelítéssel, és Instagramon osztotta meg felháborodását, kijelentve, hogy szégyelli, hogy a DePaul filmprogramjának része. Szerinte a kurzus létezése abszurd, és mindenkinek, aki részt vesz benne, újra kellene gondolnia a dolgot.</p><p>A DePaul Egyetem Filmművészeti Iskolája az ország egyik legjobb filmprogramjaként ismert, és gyakran úttörő szerepet játszik a legújabb technológiák bevezetésében. Matthew Quinn, aki az új AI forgatókönyvíró kurzust tanítja, elmondta, hogy az iskola vezetése aktívan támogatja az AI integrálását a tantervbe, különösen mivel a filmiskola a Számítástechnikai és Digitális Média Kar része. A kurzus lényege, hogy a hallgatók a ChatGPT-vel &#8220;együttműködve&#8221; dolgozzák ki a történeteket, kezdve a logline-ok generálásától a karakterfejlesztésig. Quinn hangsúlyozta, hogy a cél nem az AI vakon való elfogadása, hanem annak megértése, hogyan használható kreatív eszközként.</p><p>Más filmiskolák, például a Dél-Kaliforniai Egyetem (USC) és az UCLA is hasonló kezdeményezéseket indítottak, hogy feltárják az AI lehetőségeit a médiában és a narratívában. Holly Willis, az USC AI stúdiójának társigazgatója, bár kritikus a technológia iránt, ugyanakkor lelkesedik az AI által nyitott új narratív lehetőségekért. Azonban a hallgatók körében nagy a aggodalom – sokan attól tartanak, hogy az AI könnyű alkalmazása aláássa a hagyományos kreatív folyamatok értékét. Panek például úgy érzi, hogy az AI használata csalás, és nem segít a valódi művészi növekedésben. A vita jól tükrözi a szakma polarizáltságát: egyesek innovációs lehetőséget látnak az AI-ban, mások pedig veszélyt a kreativitás autentikus formáira.</p><br></p>
 <p>Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.</p>
 <p>Forrás: <a href="https://gizmodo.com/film-schools-are-embracing-ai-should-they-2000639311" target="_blank" rel="noopener noreferrer">https://gizmodo.com/film-schools-are-embracing-ai-should-they-2000639311</a>.</p>
 <p>A képet <a href="https://unsplash.com/photos/document-with-text-in-turkish-language-jZN4zh9BiIg" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Özgür Avşar</a> készítette, mely az <a href="https://unsplash.com/@ozguravsar" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Unsplash</a>-on található.</p>

**Filmiskolák és a mesterséges intelligencia: kreativitás vagy csalás?**
Jake Panek, a 20 éves filmes hallgató dühös lett, amikor a DePaul Egyetem bejelentette az új „AI-forgatókönyvírás” kurzust. A fiatal filmes szerint az ilyen tanfolyamok aláássák a kreatív folyamat lényegét, és szégyellnie kell, hogy a DePaul filmprogramjának része. A DePaul Egyetem, mint vezető filmszak, most az AI integrálását kutatja a tananyagba, ami heves vitákat váltott ki a hallgatók körében. Matthew Quinn professzor szerint azonban fontos, hogy a diákok megismerjék ezt a technológiát, még ha vitatható is a kreatív iparban való használata. Más filmsuliak is kezdenek foglalkozni az AI-val, például az USC és az UCLA is indított hasonló kurzusokat. Holly Willis, az USC AI stúdiójának társigazgatója szerint a technológia lehetőségeket rejt, de a diákok mégis idegenkednek tőle, mert féltik a hagyományos alkotói folyamatokat. Panek és hasonló gondolkodású hallgatók szerint viszont az AI használata a művészetben csalás, és nem helyettesítheti az igazi kreatív munkát. „A filmkészítés nehéz – ha az első gondolatod az, hogy inkább AI-t használj, akkor nevezd magad művésznek?” tette hozzá Panek.