Google Hirdetés

Elon Musk és a végtelen önvezető ígéretek

Elon Musk ismét ígérgeti a teljesen önvezető Tesla-kat, de a valóság távolinak tűnik. A milliárdos vállalkozó szerint már jövőre több millió autonóm Tesla közlekedhet az utakon, bár a múltbeli ígéretei mindig csalódást okoztak. Közben a Tesla önvezető rendszereit vizsgálják több halálos baleset kapcsán, és a versenytársak is előrébb járnak a fejlesztésekben. Musk ismét a jövőbeli vízióira fókuszál, miközben a Tesla pénzügyi nehézségekkel küzd. Azt ígéri, hogy idén már aludni lehet az autóban, és az úticélhoz ébredni, de a technológiai korlátok és a politikai környezet egyre inkább gátolják ezeket a terveket. Az Austinban tervezett robotaxi-k megvalósítása is kérdéseket vet fel, különösen a szenzorok és a biztonsági rendszerek hiányosságai miatt. Musk ragaszkodik a kameraalapú önvezető rendszerhez, bár a versenytársak többféle szenzort használnak a megbízhatóság érdekében. A Waymo például már több városban üzemeltet teljesen önvezető taxikat, míg a Tesla még mindig csak zárt pályán mutatja be a képességeit. Musk szerint a Tesla olcsóbb és hatékonyabb megoldást kínál, de a szakértők kételkednek a terv kivitelezhetőségében. A szabályozási akadályok és a kereskedelmi háborúk további kihívások elé állíthatják a Teslát. Musk szerint akadályozhatják a tízmillió önvezető autó útjára kerülését, bár jelenleg semmi sem gátolja a cég abban, hogy tesztelje a rendszereit. Közben a Trump-kormányzat deregulációja miatt kevesebb felügyelet éri a Tesla önvezető technológiáját, ami aggályokat vet fel a biztonság kapcsán.

&NewLine; <p><p>&num;&num;&num; Elon Musk ismét ígéreteket szórt a Tesla önvezet&odblac; jöv&odblac;jér&odblac;l – de a valóság messze van<&sol;p><p>Elon Musk ismét nagyot mondott&colon; azt jósolta&comma; hogy a Tesla „milliós” számban fog majd önvezet&odblac; autókat forgalmazni jöv&odblac;re&period; Ez azonban nem új kelet&udblac; ígérete&period; 2020 óta minden évben megismétli ugyanezt a vádat&comma; miközben a teljes önvezetés lehet&odblac;sége továbbra is távolinak t&udblac;nik&period; A Tesla számos haláleset miatt vizsgálat alatt áll&comma; és a versenytársak&comma; mint a Waymo&comma; már sokkal el&odblac;rébb járnak az önvezet&odblac; technológiában&period; Musk maga is elismerte&comma; hogy túlzottan optimista&comma; és „az FSD &lpar;Full Self-Driving&rpar; síró fiának” nevezte magát&period;<&sol;p><p>A Tesla vezérigazgatója nyilvánvalóan próbálja elterelni a figyelmet a vállalat pénzügyi nehézségeir&odblac;l egy olyan jöv&odblac;kép felé&comma; ahol milliók számára lesznek elérhet&odblac;ek robotautók és humanoid robotok&period; Azonban a valóságban a technológiai korlátok és a politikai környezet egyre inkább gátolják ezeket a terveket&period; Musk ragaszkodik a kameraalapú szenzorrendszerhez és a neurális hálózathoz&comma; míg más cégek&comma; mint a Waymo&comma; már biztonságosabbnak tartott lidar és radar kombinációját használják&period;<&sol;p><p>&num;&num;&num; A robotaxi-tervek és a nehézségek<&sol;p><p>Musk szerint 2025 júniusában indulhatnak az „önálló” &lpar;de távolról felügyelt&rpar; Teslákkal közleked&odblac; robotaxiszolgáltatások Austinban&comma; kezdetben 10-20 Model Y autóval&period; Azonban még itt is korlátozások lesznek&colon; például Manhattan hóviharjai kizárhatják az önvezet&odblac; taxikat&period; Ez egyértelm&udblac;en mutatja&comma; hogy a Tesla is belátja a geofencing &lpar;területi korlátozás&rpar; szükségességét&comma; noha Musk korábban mindig is ellenezte ezt a megoldást&period;<&sol;p><p>A kritikusok szerint a kameraalapú rendszerek nem elégségesek bonyolult környezetben&comma; és a Waymo példája is azt mutatja&comma; hogy a redundáns szenzorok nélkülözhetetlenek&period; Musk viszont kitart amellett&comma; hogy a tiszta AI-megoldás a nyer&odblac; stratégia&comma; és a Tesla költséghatékonybb&comma; mint a versenytársak&period; Azonban nem beszélt arról&comma; hogy a meglév&odblac; Tesla-flottának milyen nagy hardverfrissítésre lesz szüksége a teljes önvezetés eléréséhez – egy olyan folyamat&comma; amit korábban „fájdalmasnak” és drágának nevezett&period;<&sol;p><p>A szabályozási környezet is kérdéses&colon; bár Musk utalt rá&comma; hogy a jogszabályok akadályozhatják a terveket&comma; jelenleg gyakorlatilag semmi sem áll a Tesla útjában&comma; ha valóban bevetné az önvezet&odblac; autókat&period; Azonban a kereskedelmi háború és a Trump-kormányzat által meghozott vámok komoly kihívást jelentenek&comma; különösen a kínai alkatrészek importja miatt&period; Mindeközben a Waymo már négy városban üzemeltet teljesen önvezet&odblac; taxikat&comma; míg a Tesla még mindig csak zárt pályán mutatja be a technológiáját&period;<&sol;p><br><&sol;p>&NewLine; <p>Ez a cikk a Neural News AI &lpar;V1&rpar; verziójával készült&period;<&sol;p>&NewLine; <p>Forrás&colon; <a href&equals;"https&colon;&sol;&sol;www&period;theverge&period;com&sol;tesla&sol;654253&sol;tesla-robotaxi-elon-musk-earnings-promise-fantasy" target&equals;"&lowbar;blank" rel&equals;"noopener noreferrer">https&colon;&sol;&sol;www&period;theverge&period;com&sol;tesla&sol;654253&sol;tesla-robotaxi-elon-musk-earnings-promise-fantasy<&sol;a>&period;<&sol;p>&NewLine; <p>A képet <a href&equals;"https&colon;&sol;&sol;unsplash&period;com&sol;photos&sol;black-porsche-911-on-road-during-sunset-49gi04Retc4" target&equals;"&lowbar;blank" rel&equals;"noopener noreferrer">Dmitry Novikov<&sol;a> készítette&comma; mely az <a href&equals;"https&colon;&sol;&sol;unsplash&period;com&sol;&commat;dmitrynovikoff" target&equals;"&lowbar;blank" rel&equals;"noopener noreferrer">Unsplash<&sol;a>-on található&period;<&sol;p>&NewLine;

Hírdetés