Google Hirdetés

Chuck élete és a benne rejlő világok

"Én nagy vagyok, sokaságot rejtek magamban." Walt Whitman híres sora lengi be A Chuck élete című filmet, Mike Flanagan legújabb Stephen King-adaptációját. A mondat kíséri a főhőst iskolás éveitől kezdve, és végül az egész filmre árnyékot vet, ami néhány nézőt fejtörésre késztethet. A cikkben spoileresen boncolgatjuk, hogyan alkot egységes egészt a látszólag kaotikus történet – és milyen gyönyörű, amikor minden összeáll. A film visszafelé meséli el Chuck életét: az első harmad egy világvége-jelenettel kezdődik, a második a táncoló felnőtt Chuckot mutatja, a harmadik pedig a gyermekkorát. Kezdetben zavaró, hogy ugyanazok a karakterek jelennek meg mindhárom szakaszban, időbeli különbség nélkül – de a válasz Whitman sorában rejtőzik. Chuck világa az agyában él, és a világvége-jelenetek valójában a halálát szimbolizálják. A Chuck élete mélyen megható mű, ami arra emlékeztet, hogy mindannyiunkban egy egész univerzum él. A film most került a mozikba, és Flanagan egy barátjának, Scott Wamplernek ajánlja, aki sajnos korán elhunyt – de örökre részese maradt ennek a csodálatos világnak.

&NewLine; <p><p>&num; Stephen King&colon; A Chuck élete – Egy mélyreható elemzés<&sol;p><p>Mike Flanagan legújabb filmje&comma; &ast;A Chuck élete&ast;&comma; Walt Whitman híres soraira épül&colon; „Nagy vagyok&comma; sokaságot rejtek magamban&period;” Ez a mondat végigkíséri a történetet&comma; amelyet visszafelé mesél el&colon; kezdetben egy látszólag véletlenszer&udblac; világvége-jelenettel indul&comma; majd Chuck táncát látjuk egy utcán&comma; végül pedig a gyermekkorába kalauzol minket&period; Az els&odblac; nézés során könnyen összezavarodhatunk&comma; hiszen ugyanazok a karakterek bukkannak fel Chuck 39 éves és 15 éves életében is – de hogyan lehet ez&quest;<&sol;p><p>A válasz Whitman idézetében rejlik&period; Chuck gyermekkorában megkérdezi tanárát&comma; mit jelent az&comma; hogy „sokaságot rejtek magamban”&period; A tanár elmagyarázza&comma; hogy mindannyiunkban egy teljes univerzum él&colon; minden ember&comma; tárgy és hely&comma; amivel valaha találkoztunk&comma; bennünk létezik tovább&period; Az els&odblac; harmadban látott apokaliptikus jelenetek – a beszakadó utak&comma; a villanykihagyások&comma; az elt&udblac;n&odblac; bolygók – valójában Chuck halálát szimbolizálják&period; Az egész rész Chuck fejében játszódik&comma; egy olyan világban&comma; amelyet azok az emberek és helyek népesítenek be&comma; akikkel és amelyekkel találkozott&comma; de akik nem voltak mély hatással az életére&period; Így marad hiteles a halálközeli álom&comma; anélkül&comma; hogy a valódi szerettei feltörnék a bels&odblac; világ illúzióját&period;<&sol;p><p>&num;&num; A végzet és a szépség<&sol;p><p>Ahogy Chuck betegsége halad&comma; a világ vége egyre közelebb kerül – míg végül a fények kialszanak&period; A „Köszönjük&comma; Chuck&period; 39 csodás év” felirat mindenhol megjelenik&comma; éppúgy&comma; mint a valódi világban&comma; ahol felesége és fia búcsúzik t&odblac;le&period; A film mélyebb rétegeire tekintve minden mozzanat új jelentést nyer&colon; Chuck tánca&comma; a nagymamával való tanulás&comma; a nagyapjával folytatott beszélgetések – mind egy-egy darabka a bels&odblac; univerzumból&period; A végs&odblac; fordulatban Chuck meglátja a saját halálát&comma; ahogyan nagyapja is látta annak idején&period; A film arra emlékeztet&comma; hogy bármilyen életet is élünk&comma; mindannyian egy saját&comma; gyönyör&udblac; világot építünk magunk köré – egy világot&comma; ahol egy egyszer&udblac; tánc vagy pillantás örömet adhat&period;<&sol;p><p>&ast;A Chuck élete&ast; nemcsak a kicsi dolgok értékér&odblac;l tanít&comma; hanem arról is&comma; hogy milyen nagynak érezhetjük magunkat&period; A film Scott Wampler emlékének szentelték&comma; aki Flanagan barátja és szenvedélyes Stephen King-rajongó volt&period; Scott korai halála miatt különleges jelent&odblac;séggel bír&comma; hogy a filmben meg is jelenik&comma; rádiós m&udblac;sorvezet&odblac;ként&period; Így &ast;A Chuck élete&ast; nemcsak egy gyönyör&udblac; alkotás&comma; hanem egy szeretettel teli búcsú is&period;<&sol;p><p>&ast;A Chuck élete&ast; most kerül a mozikba – egy olyan film&comma; amely mélyen megérint&comma; és elgondolkodtat a saját bels&odblac; világunkról&period;<&sol;p><br><&sol;p>&NewLine; <p>Ez a cikk a Neural News AI &lpar;V1&rpar; verziójával készült&period;<&sol;p>&NewLine; <p>Forrás&colon; <a href&equals;"https&colon;&sol;&sol;gizmodo&period;com&sol;life-of-chuck-ending-explained-stephen-king-mike-flanagan-2000614172" target&equals;"&lowbar;blank" rel&equals;"noopener noreferrer">https&colon;&sol;&sol;gizmodo&period;com&sol;life-of-chuck-ending-explained-stephen-king-mike-flanagan-2000614172<&sol;a>&period;<&sol;p>&NewLine; <p>A képet <a href&equals;"https&colon;&sol;&sol;unsplash&period;com&sol;photos&sol;woman-holding-magnifying-glass-in-grayscale-NaF&lowbar;f92Z-v8" target&equals;"&lowbar;blank" rel&equals;"noopener noreferrer">Leks Quintero<&sol;a> készítette&comma; mely az <a href&equals;"https&colon;&sol;&sol;unsplash&period;com&sol;&commat;aquintero210" target&equals;"&lowbar;blank" rel&equals;"noopener noreferrer">Unsplash<&sol;a>-on található&period;<&sol;p>&NewLine;

Hírdetés