<p><p>A BMW hosszú idő óta várt „Neue Klasse” elektromos platformjának első modellje, az iX3 végre bemutatkozott a müncheni autókiállításon. Ez a jármű nemcsak a 109 éves négygyártó szoftvervezérelt autókkal kapcsolatos ambícióit testesíti meg, hanem válaszként szolgál a kínai elektromos autógyártók egyre növekvő befolyására is. Az iX3 az első BMW, amely 800 voltos architektúrán készül, lehetővé téve a 400 kW-os gyorstöltést, amivel mindössze 10 perc alatt akár 370 kilométert (230 mérföldet) lehet hozzáadni a hatótávolsághoz. A saját fejlesztésű Gen6 hengeres akkumulátorcellákkal felszerelt modell várhatóan több mint 640 kilométeres (400 mérföldes) EPA-becsült hatótávval rendelkezik, és az első változat, az iX3 50 xDrive, 463 lóerős teljesítménnyel és összkerékhajtással érkezik 2026 közepétől, 60 000 dolláros kezdőáron.</p><p>Az iX3 technológiai újdonságai közé tartozik a „Heart of Joy” számítógép, amely a Neue Klasse négy „szuperagyának” egyike, és integrálja a jármű trakció-, stabilitás- és motormenedzsment rendszereit. A Panoramic iDrive kijelzőrendszer az Android-alapú Operating System X-en fut, és a biztonság érdekében fizikai gombokat és kapcsolókat is tartalmaz a legfontosabb funkciók kezeléséhez. A BMW hangsúlyozza a szoftverfrissítések révén folyamatosan fejlődő digitális funkciókat, mint például az automatikusan kinyíló töltőfedél vagy a belső világítás, amely akkor kapcsol be, ha a szenzorok érzékelik, hogy a vezető valamit keres. Emellett a jármű támogatja az okostelefonos vagy okosórás digitális kulcsokat, valamint a vezeték nélküli Apple CarPlay-t és Android Autót.</p><p>Designjában az iX3 a keskenyebb és függőlegesebben elhelyezett hűtőráccsal tűnik ki, amely visszafogottabb megjelenést kölcsönöz a modellnek az elődökhöz képest. Méreteiben hasonló az i4-hez, de magasabb és szélesebb, miközben hosszabb a benzinmeghajtású X3-nál. A BMW ezzel a lépéssel próbálja felvenni a versenyt a Teslával és a kínai gyártókkal, mint a Xiaomi vagy a Xpeng, akik erőteljesen fókuszálnak a digitális élményekre. Bár a prémium elektromos szegmens már zsúfolt, az iX3 kulcsfontosságú lépés a BMW számára, hogy meggyőzze a vásárlókat arról: képes egyensúlyt teremteni a hatótávolság, a teljesítmény és a szoftver minősége között, megerősítve „a végső vezetési gépezet” hírnevét.</p><br></p>
 <p>Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.</p>
 <p>Forrás: <a href="https://www.theverge.com/news/770351/bmw-ix3-neue-klasse-ev-range-specs-price" target="_blank" rel="noopener noreferrer">https://www.theverge.com/news/770351/bmw-ix3-neue-klasse-ev-range-specs-price</a>.</p>
 <p>A képet <a href="https://unsplash.com/photos/black-bmw-m-3-coupe-parked-on-forest-during-daytime-94lAQc7ipNg" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Martin Katler</a> készítette, mely az <a href="https://unsplash.com/@martinkatler" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Unsplash</a>-on található.</p>

BMW iX3 A jövő elektromos autója
 A BMW bemutatta a forradalmi iX3-at, az első Neue Klasse elektromos autót, amely 800 voltos architektúrával és 400 mérföldes hatótávval érkezik. A gyorsított töltésnek köszönhetően csupán 10 perc alatt 230 mérföldnyi energiát tud visszakapni, miközben az újdonságként bemutatott "Heart of Joy" számítógép biztosítja a kivételes vezetési élményt. A magyarországi gyárban készülő modell 463 lóerős teljesítményével és 60 000 dolláros kezdőárával 2026 közepétől lesz elérhető az amerikai piacon.