Google Hirdetés

Az árbecsapás vége – most már láthatóak a rejtett költségek

**Fedő nélkül: Az FTC új szabálya véget vetett a rejtett költségeknek** Az Airbnb, a Ticketmaster és más platformok mostantól előre mutatják a teljes árat – nem önként, hanem az FTC új szabálya miatt. A rejtett díjaknak vége, legalábbis az élményjegyek és szállások esetében. **Átláthatóság helyett még mindig trükköznek a vállalatok** Bár a kormány előírja az összköltség feltüntetését, a cégek továbbra is próbálják becsapni a vásárlókat. A kutatások szerint a rejtett díjak növelik a bevételt, de tönkreteszik a versenyt. **Végre átlátható árak – de csak néhány szektorban** Az új FTC-szabály kötelezővé teszi a teljes költség feltüntetését, de csak koncertjegyeknél és szállásoknál. Az ételrendelés vagy autóbérlés továbbra is díjpokol marad. **A rejtett díjak miatt évente milliárdokat veszítenek a fogyasztók** A Biden-kormány becslése szerint a "szemetes díjak" évente milliárdokba kerülnek a vásárlóknak. Most végre történt egy lépés az átláthatóság irányába.

&NewLine; <p><p>&num;&num;&num; Az FTC új szabályozása véget vetett a rejtett költségeknek – Így változnak az online vásárlások<&sol;p><p>Az Airbnb&comma; a Ticketmaster&comma; a Booking&period;com és a StubHub is bevezette az úgynevezett &&num;8220&semi;all-in pricing&&num;8221&semi; &lpar;összköltséges árazás&rpar; modellt&comma; ahol már a kezd&odblac;oldalon láthatóak a végösszegre ható díjak&period; Ez nem önkéntes jóindulatból történt&comma; hanem azért&comma; mert az Amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság &lpar;FTC&rpar; május 12-én új&comma; kétpárti támogatású szabályt vezetett be&comma; amely tiltja a félrevezet&odblac; árazást és a rejtett költségeket&period; A szabály jelenleg csak él&odblac; rendezvények jegyértékesítésére és rövid távú szálláshely-foglalásokra vonatkozik&comma; így például autóbérlés vagy ételszállítás esetén továbbra is el&odblac;fordulhatnak váratlan pótdíjak&period; Az átláthatóság el&odblac;nyei azonban egyértelm&udblac;ek&colon; segíti a versenyt&comma; megkönnyíti a döntéshozatalt&comma; és növeli a fogyasztói elégedettséget&period;<&sol;p><p>&num;&num;&num; Miért ragaszkodnak a vállalatok a rejtett díjakhoz&quest;<&sol;p><p>A kutatások szerint a cégek számára kifizet&odblac;d&odblac;bb a &&num;8220&semi;drip pricing&&num;8221&semi; &lpar;lépcs&odblac;zetes árazás&rpar; vagy a &&num;8220&semi;csalifogyasztói árazás&&num;8221&semi; módszere&comma; ahol a végösszeg csak a fizetés el&odblac;tti pillanatban derül ki&period; Egy tanulmány például azt mutatta&comma; hogy a StubHub 2014-2015 között bevezetett átlátható árazása 28&percnt;-os bevételcsökkenést eredményezett&comma; mivel a felhasználók kevesebb és olcsóbb jegyet vásároltak&period; A pszichológiai hatás is fontos szerepet játszik&colon; a vásárló&comma; amint elkötelez&odblac;dik egy vásárlás mellett&comma; hajlamos elfogadni a magasabb végösszeget is&period; &&num;8220&semi;A vállalatok pontosan tudják&comma; hogy kihasználják ezt a kognitív torzítást&&num;8221&semi; – mondja Steven Tadelis&comma; a Berkeley közgazdásza&period;<&sol;p><p>&num;&num;&num; A jöv&odblac;&colon; Törvényi szabályozás vagy önkéntes változás&quest;<&sol;p><p>Bár a fogyasztóvédelmi szervezetek és egyes politikusok &lpar;köztük a Biden-kormány&rpar; szerint az átlátható árazás növelné a versenyt és megóvná a vásárlókat&comma; sok vállalat továbbra is ellenáll a változásnak&period; Az érvelésük szerint a rejtett díjak lehet&odblac;séget adnak a szolgáltatások testreszabására &lpar;pl&period; extra poggyász vagy el&odblac;re kiválasztott ül&odblac;hely&rpar;&comma; valamint a fogyasztókat megzavarhatja a sok költségtétel&period; A valóságban azonban számos kötelez&odblac; díj &lpar;pl&period; &&num;8220&semi;környezetvédelmi hozzájárulás&&num;8221&semi; vagy ételszállítási szolgáltatási díj&rpar; nélkülözhetetlen&comma; és csak a végén bukkan fel&period; Lauren Wolfe&comma; a Travelers United jogásza szerint azonban a változás elkerülhetetlen&colon; &&num;8220&semi;Ez az ország egyik legkevésbé polarizált kérdése – mindenki egyetért abban&comma; hogy fair árazásra van szükség&period;&&num;8221&semi; Az FTC lépései talán csak a kezdetét jelentik egy szélesebb kör&udblac; átalakulásnak&period;<&sol;p><br><&sol;p>&NewLine; <p>Ez a cikk a Neural News AI &lpar;V1&rpar; verziójával készült&period;<&sol;p>&NewLine; <p>Forrás&colon; <a href&equals;"https&colon;&sol;&sol;www&period;businessinsider&period;com&sol;all-in-pricing-airbnb-ticketmaster-ftc-hidden-fees-consumers-2025-5" target&equals;"&lowbar;blank" rel&equals;"noopener noreferrer">https&colon;&sol;&sol;www&period;businessinsider&period;com&sol;all-in-pricing-airbnb-ticketmaster-ftc-hidden-fees-consumers-2025-5<&sol;a>&period;<&sol;p>&NewLine; <p>A képet <a href&equals;"https&colon;&sol;&sol;unsplash&period;com&sol;photos&sol;a-red-neon-sign-that-is-on-the-side-of-a-building-jdQjyV10GzA" target&equals;"&lowbar;blank" rel&equals;"noopener noreferrer">Pavel Pjatakov<&sol;a> készítette&comma; mely az <a href&equals;"https&colon;&sol;&sol;unsplash&period;com&sol;&commat;pjpavel" target&equals;"&lowbar;blank" rel&equals;"noopener noreferrer">Unsplash<&sol;a>-on található&period;<&sol;p>&NewLine;

Hírdetés