Google Hirdetés

A varázslatos újraértelmezések kora: Hogyan változtatja meg a fantasy élőszereplős adaptációk a mesék világát?

A "Wicked" újra felkeltette a közönség érdeklődését a fantasy élőszereplős adaptációk iránt, és most a "Hófehérke" is ugyanazzal az energiával indulhat. Marc Webb új, musicales feldolgozása, amely a Walt Disney animáció alapjait lerakó mesét eleveníti fel, az év első élőszereplős újragondolása lesz egy zsúfolt fantasy filmes palettán. Jon M. Chu "Wicked" című filmzenés sikerének köszönhetően a fantasy adaptációk újra népszerűek lettek, és a "Hófehérke" is remélheti, hogy hasonló varázslatot tud majd kelteni. Rachel Zegler, aki Steven Spielberg "West Side Story" című filmjében is lenyűgöző volt, tökéletes választásnak tűnik a címszerepre, és a film látványvilága is igyekszik hű maradni az eredeti animációhoz. A kérdés az, hogy a Disney képes lesz-e megőrizni a klasszikusok varázsát, miközben új generációknak szóló üzenetet közvetít.

A “Wicked” című film újra felkeltette a közönség érdeklődését a fantasy élőszereplős adaptációk iránt, és ez az energia most a “Hófehérke” új, zenés változatát is lendítheti. Marc Webb rendezésében készülő új feldolgozás, amely a Walt Disney animációs stúdió alapjait is meghatározta, az év első élőszereplős fantasy adaptációja lesz, egy olyan évben, amelyben több hasonló projekt is várható, mint például a DreamWorks “Sárkányok” című filmje vagy a Disney újabb adaptációja, a “Lilo és Stitch”. Jon M. Chu “Wicked” című filmje a fantasy műfaj újraélesztésével és a látványos, részletekbe menő díszletekkel, valamint a főszereplők közötti kémia révén sikerrel járt, és ezt a varázslatot most a “Hófehérke” is megpróbálja megismételni.

A Disney azonban az utóbbi években nehézségekbe ütközött a saját klasszikus meséinek élőszereplős adaptációival, amelyek gyakran megosztották a közönséget és a kritikusokat is. A korai filmek, mint a “Hamupipőke” vagy a “Maleficent”, túlságosan a zöld háttérképernyőre és a számítógépes effektekre támaszkodtak, miközben a zenés részeket is visszafogták. A “Szépség és a Szörnyeteg” esetében Emma Watson tökéletesen megtestesítette Belle-t, de a számítógépes animáció és a hangja miatt a film varázsa gyorsan eloszlott. Az “Aladdin” viszont pozitív meglepetést okozott, főleg Naomi Scott Jasmine-jével, aki mind a színészi, mind az énekesi tehetségével lenyűgözte a közönséget. A “A kis hableány” pedig Halle Bailey Ariel-jével újabb sikert hozott, bár a vizuális választások és a számítógépes animáció miatt a film nem érte el a várt bevételi célokat.

A “Wicked” sikerének kulcsa az volt, hogy új perspektívával és egy friss, varázslatos világgal állt elő, amely újra szerelmes lett a közönségbe. A “Hófehérke” esetében Rachel Zegler, aki Steven Spielberg “West Side Story” című filmjében is kitűnt, tökéletes választásnak tűnik a főszerepre. A film látványvilága és karaktertervezése hasonló az eredeti animációhoz, bár a törpék megjelenésével kapcsolatban viták merültek fel. Zegler kiemelte, hogy a “Hófehérke” karaktere több, mint egy hercegnő: ő egy vezető, aki hisz az emberiségben és a jóban. A filmnek sikerrel kell újraértelmeznie a klasszikus történetet, hogy ne csak a márka kihasználására épüljön, hanem valódi üzenetet közvetítsen az új generációknak. A Disney remélhetőleg nem fogja elrontani ezt a lehetőséget, és a “Hófehérke” is olyan varázslatos lesz, mint a “Wicked”.




Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.
Forrás: https://gizmodo.com/can-snow-white-learn-from-wickeds-success-2000566641.
A kép forrása: https://unsplash.com/photos/B5PNmw5XSpk/download?ixid=M3w3MTY0MTd8MHwxfHNlYXJjaHwxfHxGYW50YXN5fGVufDB8fHx8MTc0MjM2NzcxMnww

Google hirdetés
Hírdetés