Google Hirdetés

A tanári képzés és olvasótáborok hatása a mozambiki írástudásra

Új tanulmány a Journal of Development Economics folyóiratban azt vizsgálja, hogy a tanárképzés és olvasótáborok segíthetnek-e az olvasási készségek javításában Mozambikban. A kutatás szerint az enyhe beavatkozások nem hoznak jelentős változást az alacsony részvétel miatt. Az eredmények rávilágítanak, hogy intenzívebb iskolai és közösségi programokra van szükség az olvasásértés javításához.

&NewLine; <p><p>A Szubszaharai Afrika régióban jelenleg is komoly oktatási válság uralkodik&colon; az általános iskolai oktatásban részt vev&odblac; gyermekek 80-90 százaléka nem rendelkezik megfelel&odblac; olvasási készségekkel&period; Mozambikban a helyzet különösen aggasztó&comma; a vidéki területeken a gyermekek mindössze 3 százaléka tudja magabiztosan elolvasni az évfolyamának megfelel&odblac; szövegeket&period; Az Illinois-i Egyetem kutatói egy&comma; a Journal of Development Economics folyóiratban megjelent tanulmányban vizsgálták&comma; hogy a tanárképzés és az iskolán kívüli olvasótáborok kombinációja javíthatja-e ezeket az eredményeket&period;<&sol;p><p>A kutatás keretében 160 általános iskolát véletlenszer&udblac;en három csoportba osztottak&colon; az els&odblac; csoport tanárai ötnapos&comma; Unlock Literacy nev&udblac; képzésben vettek részt&comma; a második csoport esetében ehhez járultak még a közösségi olvasótáborok is&comma; míg a harmadik&comma; kontrollcsoport nem kapott semmilyen támogatást&period; Az elemzés során kiderült&comma; hogy a könny&udblac; tanárképzés önmagában nem hozott jelent&odblac;s javulást az olvasási teljesítményben&period; Ennek egyik oka a képzéseken való alacsony részvétel volt – a tanárok átlagosan csak két napot vettek ki a tervezett ötb&odblac;l&period;<&sol;p><p>Bár az olvasótáborok jobban m&udblac;ködtek&comma; és a leggyengébb teljesítményt mutató tanulóknál enyhe pozitív hatást mutattak&comma; a kutatók arra a következtetésre jutottak&comma; hogy a könny&udblac; beavatkozások nem elegend&odblac;ek a jelent&odblac;s áttöréshez&period; A tanulmány hangsúlyozza&comma; hogy az olyan országokban&comma; mint Mozambik&comma; ahol az alapszint&udblac; írástudás rendkívül alacsony&comma; intenzívebb iskolai és közösségi programokra van szükség a tartós eredmények eléréséhez&period;<&sol;p><br><&sol;p>&NewLine; <p>Ez a cikk a Neural News AI &lpar;V1&rpar; verziójával készült&period;<&sol;p>&NewLine; <p>Forrás&colon; <a href&equals;"https&colon;&sol;&sol;phys&period;org&sol;news&sol;2025-08-explores-teacher-affect-literacy-mozambique&period;html" target&equals;"&lowbar;blank" rel&equals;"noopener noreferrer">https&colon;&sol;&sol;phys&period;org&sol;news&sol;2025-08-explores-teacher-affect-literacy-mozambique&period;html<&sol;a>&period;<&sol;p>&NewLine; <p>A képet <a href&equals;"https&colon;&sol;&sol;unsplash&period;com&sol;photos&sol;boy-in-blue-and-white-plaid-shirt-reading-book-v7FT5ngIEfA" target&equals;"&lowbar;blank" rel&equals;"noopener noreferrer">Ismail Salad Osman Hajji dirir<&sol;a> készítette&comma; mely az <a href&equals;"https&colon;&sol;&sol;unsplash&period;com&sol;&commat;hajjidirir" target&equals;"&lowbar;blank" rel&equals;"noopener noreferrer">Unsplash<&sol;a>-on található&period;<&sol;p>&NewLine;

Hírdetés