<p><p>A Suikoden sorozat mindig is a listámon volt évek óta, de valahogy sosem jutottam el hozzá. Ez a PlayStation-korszakból származó, nagyra tartott szerepjáték híres terjedelmes történetéről és hatalmas játszható karakter-választékáról. Most végre kezembe került egy felújított gyűjtemény, amely az első két részt tartalmazza, és rádöbbentettem, hogy az utóbbi hónapokban a klasszikus, körökre osztott RPG-k uralták a játékidőmet. Ez pedig teljesen új perspektívába helyezte a műfaj sokszínűségét.</p><p>Minden a Dragon Quest 3 frissített változatával kezdődött, ami tavaly novemberben jelent meg. Ez a játék olyan volt, mint egy kényelmes videójáték-élmény: egyszerű fantasy kaland, gyönyörű vizuális frissítésekkel, gazdag zenével és hasznos minőségi fejlesztésekkel. Nem sokkal később a Mistwalker kiadta a Fantasian felújított verzióját. Bár technikailag nem egy régi játék (2021-ben debütált az Apple Arcade-en), a lényege mégsem változott: Hironobu Sakaguchi, a Final Fantasy atyja új ötleteket vizsgált meg benne a harcrendszer és a vizuális világ terén. A sorozatot pedig betetőzte a Final Fantasy első részének &#8220;pixel remaster&#8221; változata, ami idén januárban érkezett meg.</p><p>Mindhárom játékot már játszottam korábban, de most, hogy egymás után újraéltem őket, jobban megértettem az erősségeiket. A Dragon Quest 3 és a Final Fantasy egyaránt az igazi kalandérzetet keltik fel – egyszerű történetekkel, de lenyűgöző világokkal, amelyekben a városok, barlangok és tájékok felfedezése izgalmas. Közben a Fantasian olyan, mint egy modern újraértelmezése a klasszikus körökre osztott RPG-nek: tipikus Final Fantasy elemekkel, de innovatív harci mechanikákkal és valós diorámákból álló látvánnyal. A Suikoden pedig már az első órákban lenyűgözött történeti ambíciójával, ami politikai intrikákat ötvöz a hagyományos RPG kereteibe.</p><p>Mindez azt bizonyítja, hogy még a modern, látványos RPG-k (mint az Avowed vagy a Dragon Age) mellett is van helye a klasszikus, körökre osztott játékoknak. Akár egy régi kedvenc felújított változatát játszuk, akár most ismerkedünk meg a Suikodennel, a műfaj továbbra is izgalmas és sokrétű. És ami a legjobb: még mindig vannak meglepetések előttünk. Ahogy Sakaguchi is említette: a következő játékuk célja, hogy valami &#8220;régi, de egyben új&#8221; legyen.</p><br></p>
 <p>Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.</p>
 <p>Forrás: <a href="https://www.theverge.com/games/625881/suikoden-remasters-classic-rpgs" target="_blank" rel="noopener noreferrer">https://www.theverge.com/games/625881/suikoden-remasters-classic-rpgs</a>.</p>
 <p>A képet <a href="https://unsplash.com/photos/a-small-purple-and-blue-dice-0WMifwDMLec" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Carlos Felipe Ramírez Mesa</a> készítette, mely az <a href="https://unsplash.com/@cafera13" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Unsplash</a>-on található.</p>

A klasszikus körökre osztott RPG-k varázsa és sokszínűsége
 Évek óta tervezem, hogy végre nekikezdek a Suikodennek, a PlayStation-korszak ikonikus szerepjátékának. A mély történet és a hatalmas játszható karakterek miatt elismert játék most remastered változatban érkezett. Közben rádöbbentem, hogy az utóbbi hónapokban a klasszikus, körökre osztott RPG-k uralják a játékidőmet. A Dragon Quest 3 frissített verziójától kezdve, a Fantasianen át egészen a legelső Final Fantasy "pixel remasteréig – mind visszaigazolták, hogy a régi formátum milyen sokrétű lehet. A Suikoden ambiciózus történetmesélése lenyűgöz, miközben a Fantasian újraértelmezi a klasszikus körökre osztott harcrendszert. A Dragon Quest 3 és a Final Fantasy pedig tökéletesen megmutatja, miért maradtak időtállóak: egyszerű, de lenyűgöző kalandokkal, amelyek akkor is felejthetetlenek, ha már ismerjük őket. És bár az Avowed vagy a Dragon Age is lenyűgöző, a régi iskola varázsa továbbra is különleges marad – akár újra játszva, akár most felfedezve, mint én a Suikodent. A legjobb hír pedig? Még több hasonló élmény vár ránk, hiszen Sakaguchi is ígéri: a következő játékuk "valami régi és új egyszerre" lesz.