X
Google Hirdetés

A hajóütközés környezeti katasztrófája lehet

A North Sea-i olajtartályhajó és teherhajó ütközése komoly környezeti károkat okozhat a tengeri élővilágnak és a partköli madárpopulációknak. A károk mértéke függ a kiszivárgott mérgező anyagok típusától és mennyiségétől, valamint az időjárási viszonyoktól. A baleset helyszíne környezetileg érzékeny terület, ahol több mint félmillió madár él évente, így a kiszivárgott üzemanyag súlyos következményekkel járhat. A balesetben érintett olajtartályhajó 220 000 hordó repülőgép-üzemanyagot szállított, amelyből egy tartály sérült és üzemanyag szivárog a tengerbe. A másik hajóról kevésbé egyértelmű, hogy milyen veszélyes anyagokat szállított, de a korábbi információk szerint nátrium-cianidot tartalmazó konténerek is voltak a fedélzetén. A nátrium-cianid rendkívül mérgező anyag, amely vízben könnyen oldódik és halálos lehet a vízi élőlényekre. A helyzet enyhítésére a mentőcsapatok először a tüzek eloltására és a hajók stabilizálására összpontosítanak, hogy minimalizálják a további szennyeződést. A brit hatóságok modellezik a szennyeződés terjedését, figyelembe véve az óceáni áramlatokat és az időjárást. A part menti területeken az üzemanyag eltávolítása abszorbáló anyagokkal vagy öblítéssel történhet, attól függően, hogy milyen típusú élőhelyről van szó.

&NewLine; <p><p>&num;&num;&num; Környezeti károk a hajóütközés következtében<&sol;p><p>A North Sea-ben bekövetkezett olajszállító és teherhajó ütközése komoly környezeti kockázatot jelenthet a tengeri él&odblac;világ és a part menti madárpopulációk számára&period; A pontos hatás még bizonytalan&comma; de a károkat f&odblac;ként a kiszivárgott anyagok típusa és mennyisége határozza meg&period; Az olajszállító hajó&comma; az MV Stena Immaculate 220 000 hordó repül&odblac;üzemanyagot szállított&comma; amelyb&odblac;l egy tartály sérült és üzemanyag szivárog a tengerbe&period; A másik hajóról kevésbé egyértelm&udblac; információk állnak rendelkezésre&comma; de korábban azt feltételezték&comma; hogy nátrium-cianidot szállított&comma; bár a hajótulajdonosok ezt kés&odblac;bb cáfolták&period;<&sol;p><p>&num;&num;&num; A veszélyes anyagok hatása<&sol;p><p>A repül&odblac;üzemanyag mérgez&odblac; hatású a tengeri él&odblac;lényekre és a tengeri madarakra&comma; különösen ha belélegzik vagy lenyelik&period; A nátrium-cianid&comma; ha jelen lenne&comma; még veszélyesebb lehetne&comma; mivel gázzá alakulva súlyos oxigénhiányt okozhat&period; Szerencsére a hajón csak üres tartályok voltak&comma; ami csökkenti a kockázatot&period; Emellett fontos szempont a hajók üzemanyagának &lpar;bunker üzemanyag&rpar; kiszivárgása is&comma; amely hosszabb távon maradhat a környezetben és elfojthatja a tengeri él&odblac;helyeket&period;<&sol;p><p>&num;&num;&num; A szennyezés enyhítése és a mentési m&udblac;veletek<&sol;p><p>A baleset utáni helyzet kezelésében a Brit Tengerészeti Balesetvizsgáló Szerv &lpar;MAIB&rpar; és a Parti &Odblac;rség &lpar;MCA&rpar; vesz részt&period; Az els&odblac; lépés a tüzek eloltása és a hajók stabilizálása&comma; hogy minimalizálják a további szennyez&odblac;dést&period; A repül&odblac;üzemanyag természetes lebomlását részesítik el&odblac;nyben&comma; de partraszállás esetén speciális eljárásokra lehet szükség&period; A hatóságok figyelemmel kísérik az áramlatokat és az id&odblac;járást&comma; hogy el&odblac;re jelezzék a szennyezés terjedését&period;<&sol;p><p>&num;&num;&num; Az érintett él&odblac;világ<&sol;p><p>Az ütközés helyszíne környezetileg érzékeny terület&comma; ahol számos madárfészkel&odblac; és tengeri eml&odblac;s él&period; A Humber torkolat és a Bempton-sziklák különösen fontos madárél&odblac;helyek&comma; ahol például alkák&comma; puffinok és barátfecskék élnek&period; A tavaszi id&odblac;szakban a madarak éppen fészkelésre készülnek&comma; így a szennyezés különösen súlyos következményekkel járhat&period; A tengeri eml&odblac;sök&comma; például a fókák és a delfinek is veszélyben lehetnek&period; Az él&odblac;lények azonban érzékelhetik a veszélyt&comma; így egy része elmenekülhet a területr&odblac;l&period;<&sol;p><p>Összességében a baleset környezeti hatásai még bizonytalanok&comma; de a hatóságok és szakért&odblac;k mindent megtesznek a károk minimalizálásáért&period; A további fejlemények az id&odblac;járástól és a szennyezés terjedését&odblac;l függnek&period;<&sol;p><br><&sol;p>&NewLine; <p>Ez a cikk a Neural News AI &lpar;V1&rpar; verziójával készült&period;<&sol;p>&NewLine; <p>Forrás&colon; <a href&equals;"https&colon;&sol;&sol;www&period;bbc&period;com&sol;news&sol;articles&sol;cg5dmv4yydpo" target&equals;"&lowbar;blank" rel&equals;"noopener noreferrer">https&colon;&sol;&sol;www&period;bbc&period;com&sol;news&sol;articles&sol;cg5dmv4yydpo<&sol;a>&period;<&sol;p>&NewLine; <p>A képet <a href&equals;"https&colon;&sol;&sol;unsplash&period;com&sol;photos&sol;garbage-near-forest-7&lowbar;TSzqJms4w" target&equals;"&lowbar;blank" rel&equals;"noopener noreferrer">Antoine GIRET<&sol;a> készítette&comma; mely az <a href&equals;"https&colon;&sol;&sol;unsplash&period;com&sol;&commat;antoinegiret" target&equals;"&lowbar;blank" rel&equals;"noopener noreferrer">Unsplash<&sol;a>-on található&period;<&sol;p>&NewLine;

Hírdetés
Categories: Neural Hírek
X

Az Ön adatainak védelme fontos a számunkra

Mi és partnereink tárolunk és/vagy férünk hozzá információkhoz egy eszközön, például sütik formájában, és személyes adatokat dolgozunk fel, például egyedi azonosítókat és standard információkat, amelyeket az eszköz személyre szabott hirdetésekhez és tartalomhoz, hirdetések és tartalmak méréséhez, közönségmérésekhez és szolgáltatásfejlesztéshez küld. Az Ön engedélyével mi és a partnereink eszközleolvasásos módszerrel szerzett pontos geolokációs adatokat és azonosítási információkat is felhasználhatunk.