<p><p># A Duolingo vezérigazgatója elárulta, hogyan változott a vezetési stílusa, amikor a cég 800 alkalmazottal bővült</p><p>Luis von Ahn, a Duolingo társalapítója és vezérigazgatója elmondta, hogy a nyelvtanuló alkalmazás növekedésével együtt jelentősen átalakult a vezetési filozófiája. Egy Stanford Egyetemen tartott előadásában kifejtette, hogy a vállalat kezdeti szakaszában – körülbelül az első 30-50 alkalmazottig – szükséges a mikromenedzselés, de ez a módszer 800 fő felett már lehetetlen. Hangsúlyozta, hogy ma már főleg a vállalati kultúra őrzése, a jelkép szerep betöltése és a stratégiai döntések meghozatala a feladata.</p><p>Von Ahn elismerte, hogy megtanult átadni azokat a feladatokat, amelyekben nem érzi magát erősnek vagy amelyek nem motiválják. Példaként említette a HR és pénzügyi vezetőket, akik teljes szabadságot élveznek, míg a termékfejlesztésért felelős vezető kevésbé. A Duolingo óriási népszerűségnek örvend: 46 millió napi aktív felhasználóval, és a részvényeinek ára 205%-ot emelkedett az elmúlt évben. A cég a nyelvtanulás mellett már matematikát, zenét és sakkot is kínál.</p><p>## A &#8220;founder mode&#8221; más megközelítése</p><p>Míg más tech-vezetők, például Jensen Huang (NVIDIA) vagy Brian Chesky (Airbnb) a közvetlen irányítás mellett érvelnek, addig von Ahn egyensúlyt teremtett a kontroll és a delegálás között. Chesky úgy gondolja, hogy az alapítók egyedülálló betekintéssel rendelkeznek, és a túlzott szervezeti rétegek károsak lehetnek. Von Ahn viszont hangsúlyozza, hogy a Duolingónál az adatok döntenek: ha egy A/B teszt eredménye egyértelmű, akkor még az ő véleménye sem számít. Kiemelte, hogy a termékfejlesztésben több vezető is részt vesz, így a döntések kollektíve születnek. Ez a megközelítés tükrözi, hogy a skálázódó vállalatoknak adaptálniuk kell a vezetési stílusukat a növekedéshez.</p><br></p>
 <p>Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.</p>
 <p>Forrás: <a href="https://www.businessinsider.com/duolingo-ceo-leadership-style-how-career-changed-company-grew-micromanager-2025-5" target="_blank" rel="noopener noreferrer">https://www.businessinsider.com/duolingo-ceo-leadership-style-how-career-changed-company-grew-micromanager-2025-5</a>.</p>
 <p>A képet <a href="https://unsplash.com/photos/silhouette-of-people-on-hill-6U5AEmQIajg" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Jehyun Sung</a> készítette, mely az <a href="https://unsplash.com/@jaysung" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Unsplash</a>-on található.</p>

A Duolingo vezérigazgatója elárulta, hogyan változott a vezetési stílusa
A Duolingo vezérigazgatója, Luis von Ahn elárulta, hogyan változott a vezetési stílusa, amikor a nyelvtanuló alkalmazás néhány tucat alkalmazottról több mint 800 fős csapatra nőtt. A Stanford Egyetemen elhangzott előadásában elismerte, hogy túlzásba vitte a mikromenedzselést, de ma már inkább a kultúra őrzésére és stratégiai döntésekre fókuszál. A cég vezetője hangsúlyozta, hogy megtanult átadni azokat a feladatokat, amelyekben nem érzi magát erősnek – például az emberi erőforrásokat vagy a pénzügyeket. Míg a Duolingo vezetője a decentralizált döntéshozatal mellett érvel, más tech-vezetők, mint Jensen Huang vagy az Airbnb CEO-ja, Brian Chesky, szorosabban ellenőrzik a folyamatokat. Chesky úgy gondolja, hogy az alapítók egyedül rendelkeznek a legértékesebb betekintéssel, és a hagyományos skálázási tanácsok gyakran kudarchoz vezetnek. Von Ahn viszont hangsúlyozza, hogy a Duolingónál inkább az adatok döntenek, mint az egyéni vélemények – az A/B tesztek eredményei gyakran felülírják még az ő elképzeléseit is. A Duolingo az utóbbi évek egyik legsikeresebb edtech vállalatává nőtte ki magát, 46 millió napi aktív felhasználóval és 205%-os részvényár-emelkedéssel. A cég nemcsak nyelvtanulási appként ismert, hanem matematika, zene és most már sakk kínálatával is bővít. Von Ahn szerint a növekedés kulcsa az, hogy a vezetők megtanulják, mikor kell elengedniük a kontrollt – de a termékfejlesztés területén továbbra is szorosabban követi a folyamatokat.