# A Duolingo vezérigazgatója elárulta, hogyan változott a vezetési stílusa, amikor a cég 800 alkalmazottal bővült
Luis von Ahn, a Duolingo társalapítója és vezérigazgatója elmondta, hogy a nyelvtanuló alkalmazás növekedésével együtt jelentősen átalakult a vezetési filozófiája. Egy Stanford Egyetemen tartott előadásában kifejtette, hogy a vállalat kezdeti szakaszában – körülbelül az első 30-50 alkalmazottig – szükséges a mikromenedzselés, de ez a módszer 800 fő felett már lehetetlen. Hangsúlyozta, hogy ma már főleg a vállalati kultúra őrzése, a jelkép szerep betöltése és a stratégiai döntések meghozatala a feladata.
Von Ahn elismerte, hogy megtanult átadni azokat a feladatokat, amelyekben nem érzi magát erősnek vagy amelyek nem motiválják. Példaként említette a HR és pénzügyi vezetőket, akik teljes szabadságot élveznek, míg a termékfejlesztésért felelős vezető kevésbé. A Duolingo óriási népszerűségnek örvend: 46 millió napi aktív felhasználóval, és a részvényeinek ára 205%-ot emelkedett az elmúlt évben. A cég a nyelvtanulás mellett már matematikát, zenét és sakkot is kínál.
## A „founder mode” más megközelítése
Míg más tech-vezetők, például Jensen Huang (NVIDIA) vagy Brian Chesky (Airbnb) a közvetlen irányítás mellett érvelnek, addig von Ahn egyensúlyt teremtett a kontroll és a delegálás között. Chesky úgy gondolja, hogy az alapítók egyedülálló betekintéssel rendelkeznek, és a túlzott szervezeti rétegek károsak lehetnek. Von Ahn viszont hangsúlyozza, hogy a Duolingónál az adatok döntenek: ha egy A/B teszt eredménye egyértelmű, akkor még az ő véleménye sem számít. Kiemelte, hogy a termékfejlesztésben több vezető is részt vesz, így a döntések kollektíve születnek. Ez a megközelítés tükrözi, hogy a skálázódó vállalatoknak adaptálniuk kell a vezetési stílusukat a növekedéshez.
Ez a cikk a Neural News AI (V1) verziójával készült.
A képet Jehyun Sung készítette, mely az Unsplash-on található.